Avatar billede klausl Nybegynder
12. marts 2002 - 12:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Escape en karakter i vb

Jeg er vant til perl programmering og plejer derfor at escape visse karakterer med en backslash når de ville have grebet forstyrrende ind

Eksempel:

var = "peter er \"sjov\""

Den går tilsyneladende bare ikke i VB.

Hvordan escaper man så en karakter i VB (såfremt man kan det) ?
Avatar billede klausl Nybegynder
12. marts 2002 - 12:19 #1
Jeg troede det var så let at 15 point var passende. Nu har jeg sat lidt flere på og håber det er ok nu.

Sig venligst til hvis det er fordi spørgsmålet er uklart formuleret.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2002 - 14:16 #2
I VB escaper du anførselstegn ved at skrive dette to gange:
var = "peter er ""sjov"""
Avatar billede klausl Nybegynder
12. marts 2002 - 18:39 #3
Tak for det magik :)
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2002 - 18:39 #4
så lidt da :)