Avatar billede klausl Nybegynder
12. marts 2002 - 11:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Variabler driller mig

Jeg vil gerne klemme et exe program af med nogle parametre når der klikkes på en given knap

Shell "c:\testsample.exe parameter"

virker fint nok.

Problemet kommer når jeg vil erstatte 'parameter' med en variabel. Eksempelvis brugerens indtastning i en tekst box.

Hvis I kan give mig et fungerende alternativ til følgende kodestump, skulle jeg kunne bikse resten sammen.

xvar = "dav"
Shell "c:\testsample.exe xvar"

Nu skulle ville jeg jo gerne have at ovenstående skød en kommando af som følger:

C:\testsample.exe dav

men istedet skyder den følgende af:

c:\testsample.exe xvar

Jeg håber at nogen kan og vil hjælpe.
Avatar billede proaccess Nybegynder
12. marts 2002 - 11:45 #1
Shell "C:\testsample.exe " & xvar
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2002 - 11:45 #2
Dim sShell
xvar = "dav"

sShell = ""c:\testsample.exe " & xvar
Shell sShell
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2002 - 11:46 #3
little error there
sShell = "c:\testsample.exe " & xvar
Avatar billede proaccess Nybegynder
12. marts 2002 - 11:48 #4
>Terry: Why the extra sShell-variable ??
Avatar billede klausl Nybegynder
12. marts 2002 - 11:49 #5
Tusind tak.

Det var hurtigt.

Jeg tester lige.
Avatar billede klausl Nybegynder
12. marts 2002 - 11:55 #6
Jeg var utroligt glad for de hurtige svar. Det første viser sig endda at køre fortrinligt, hvorfor jeg naturligvis giver proaccess point.

Tak for dit bud Terry. Desværre ser det ud til at VB har lidt svært ved at håndtere de mange " i: sShell = ""c:\testsample.exe " & xvar

Jeg prøvede at rette den til: sShell = ""c:\testsample.exe "" & xvar men vb synes stadigt ikke det var en sjov linje.
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2002 - 11:56 #7
hi proacces>no need for it but I just like to be different :o)
Avatar billede proaccess Nybegynder
12. marts 2002 - 12:00 #8
Then why not:

Dim sShell, iLoop As Integer
xvar = "dav"
For iLoop=1 to 9999
  MsgBox "This is the " & iLoop & " time I tell you: 'my name is Terry!'"
Next
sShell = ""c:\testsample.exe " & xvar
Shell sShell
Avatar billede klausl Nybegynder
12. marts 2002 - 12:01 #9
The little error in your first answer, Terry, actually leads to my next question. I better start a new thread for it.