Avatar billede jekk Nybegynder
12. marts 2002 - 11:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Keyboard-simulering ?

kan man lave et D5-program, der kører i baggrunden (d.v.s. må ikke have fokus) og sende en tegnsekvens inklusiv CR LF til keyboard-bufferen (hvor den nu måtte være) -
således, at det program, der har fokus, ligger øverst og har blå titellinie, får input, somom det var tastet via tastaturet ! ?

(baggrundsprogrammet skal køre hele tiden og skal teste om et bestemt program kører (har fokus))

hvis muligt - kan der så gives et lille program-eksempel !?
Avatar billede borrisholt Novice
12. marts 2002 - 11:11 #1
du skal kigge på APi funktionerne GetActiveWindow() og PostMessage og WM_KEYDOWN og WM_KEYUP

Jens B
Avatar billede hmm_t Nybegynder
12. marts 2002 - 21:14 #2
Jens B >> Kan du ikke lige gi' et eks. på hvordan man bruger VM_KEYUP/DOWN?
Avatar billede ziron Nybegynder
14. marts 2002 - 01:32 #3
sådan her:

var
i : integer;
begin
keybd_event(Ord('C'), i, 0, 0);
keybd_event(Ord('C'), i, KEYEVENTF_KEYUP, 0);

c er det bogstav du ville lave, du kan også bruge Virtual key codes istedet for ord...

/ZIRON