Avatar billede stephan2 Nybegynder
10. marts 2002 - 18:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en scrool bar.

Jeg har et lille layer med tekst. Den skal havde en bestemt størrelse, men den skal også kunne indeholde forskellig mængde tekst. Derfor vil jeg gerne havde en scrool bar på denne, men hvordan gør jeg det ????
Avatar billede crunch Nybegynder
10. marts 2002 - 18:59 #1
vælg et "span" eller "div" layer. og sæt overflow til "scroll".
Dette indstilles i din propertybox (window > properties)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. marts 2002 - 19:00 #2
det kan se sådan ud

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->
</script>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<div id="Layer1" style="position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1; overflow: scroll">bla
  bla bla</div>

</body>
</html>
Avatar billede stephan2 Nybegynder
10. marts 2002 - 19:02 #3
hmmmm der sker det ikke rigtigt noget ved, kan der være andre options som der også lige skal fikses.
Avatar billede stephan2 Nybegynder
10. marts 2002 - 19:02 #4
Layert ændre bare størrelse jo ,ere jeg skrive =(
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. marts 2002 - 19:03 #5
prøv at kopiere mit eksempel ind i DW, egenskabsboksen for layers
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. marts 2002 - 19:05 #6
så prøv at gemme, og se i en browser, grunden til at layeret bliver større, er at du i DW kan se hele indholdet
Avatar billede crunch Nybegynder
10. marts 2002 - 19:05 #7
når du ser det i browseren virker det !
Avatar billede stephan2 Nybegynder
10. marts 2002 - 19:07 #8
Jaa det har du ret i cruch....mange tak, men kan du ikke lige sige mig hvordan jeg spiller af med der horisontale scroolbar som frem kommer for den har jeg ikke brug for.
Avatar billede crunch Nybegynder
10. marts 2002 - 19:13 #9
sæt overflow til "auto" - så er det kun hvis du f.eks. skriver:

SHFBADJFNDFNKDNFADKDKNFKDMNFDAKFMDPKAMLFDASLKMFADKFMAFDKMFKM

at der kommer horisontal scrollbar - dvs. et ord der er for langt, til at det kan være i layeret.