Avatar billede lugicy Nybegynder
08. marts 2002 - 15:52 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

ASP og Access

Jeg har et problem.

Kan man ikke for ASP til at skrive "<br>" hved hver linje.
Jeg er træt af at, af skrive "<br>" i min access database, hver gang jeg vil ha den, til at hop en linje ned.
Avatar billede pepsi2 Nybegynder
08. marts 2002 - 15:58 #1
replace(rs("ditindhold"),vbcrlf, "<br>")
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2002 - 15:58 #2
Hvis f.eks. bruger et tekstarea til at indtaste data, der skal gemmes i databasen, ligger linjeskift gemt. De er bare lagret på en anden måde, end det tag du normalt skriver i HTML.

Linjeskift i ASP/Access: vbCrLf
Linjeskift i HTML: <br>

Så skal du bare have vbCrLf lavet om til <br>, når du henter data ud af din database. Dette gøres med funktionen Replace():

Response.Write Replace(rs("feltnavn"), vbCrLf, "<br>")

Hvor rs er dit RecordSet, og "feltnavn" er navnet på det felt du har i tabellen i din database.
Avatar billede coltau Juniormester
08. marts 2002 - 16:34 #3
Det kan du sagtens jeg anvender ikke Response.Write direkte jeg anvender denne sub.

sub RWL(strLine)
  Response.Write(strLine & "<br>" & vbCrLf)
end sub

Den kan jo anvendes til lidt af hvert.

RWL("<td>" & RS("Navn") & "</td>")
Avatar billede coltau Juniormester
08. marts 2002 - 16:35 #4
Eller har jeg misforstået ?
Avatar billede lugicy Nybegynder
08. marts 2002 - 17:05 #5
Den se sådan ud:
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("../db/database.mdb")
strSQL = "select * FROM T WHERE (ID = " & Request.QueryString("id") & ")"
%>
Her skal den så være
<%
Conn.Close
set Conn = Nothing
%>
Avatar billede coltau Juniormester
08. marts 2002 - 20:01 #6
Så forstår jeg ikke. ?
Avatar billede lugicy Nybegynder
08. marts 2002 - 22:05 #7
forstår ikke hvad?
Avatar billede coltau Juniormester
09. marts 2002 - 10:41 #8
Du skriver at du mangler linieskift ("<br>") - men hvad vil du have at der skal "ske/indsættes" i din kode, hvor du skriver: her skal den så være. ?
Avatar billede lugicy Nybegynder
09. marts 2002 - 12:22 #9
Nej
I min database står der:
Test<br>
test

Jeg ville godt ha det sådan, af der stå:
Test
Uden af jeg skal skrive <br>
Avatar billede coltau Juniormester
09. marts 2002 - 13:12 #10
Jeg tror jeg forstår. Når du indtaster i et textarea er det nødvendigt at indtaste <br> hvergang du ønsker et linieskift. ?
Hvis det er rigtigt kan du undgå at indtaste <br> hvis du udskriver sådan.

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("../db/database.mdb")
strSQL = "select * FROM T WHERE (ID = " & Request.QueryString("id") & ")"

Response.Write(Replace(RS("tekst"), vbCrLf, "<br>")) ' Her skal den så være

Conn.Close
set Conn = Nothing
%>

Hvis altså dit felt i databasen hedder: RS("tekst")