Avatar billede Tmpj Nybegynder
08. marts 2002 - 14:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ret News

Jeg har et Nyheds system hvor det er muligt at rette i nyheder, men jeg får en Syntaks Error hvad er et galt? Min fil ser sådan ud:

<%
response.buffer = true
link = request.form("link")
if link = "" then link = 0
%>
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 2</title>
</head>

<body>
<!--#include file="database-string.inc"-->
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & sti & ""

SQLstmt = "UPDATE DISTINCTROW news SET Besked= '" & request.form("besked") & "', dato = #" & Now & "#, Forfatter = '" & request.form("Forfatter") & "', overskrift = '" & request.form("overskrift") & "', link = '" & request.form("link") & "' WHERE id = " & Request("id")
'SQLstmt = SQLstmt & " VALUES (" & request.form("besked") & ",#" & Now & "#,'" & request.form("Forfatter") & "','" & request.form("Overskrift") & "'," & request.form("link") & ")"

'response.write SQLstmt

Conn.Execute(SQLstmt)

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing

response.redirect ("admin.asp")
%>

</body>

</html>

Avatar billede coltau Juniormester
08. marts 2002 - 14:38 #1
SQLstmt = "UPDATE DISTINCTROW news SET Besked= '" & request.form("besked") & "', dato = #" & Now & "#, Forfatter = '" & request.form("Forfatter") & "', overskrift = '" & request.form("overskrift") & "', link = '" & request.form("link") & "' WHERE id = " & Request("id")

Du kan prøve to ting.
1. Fjern: DISTINCTROW
2. Sikre at alle felter indeholder noget.
Avatar billede rune_c Nybegynder
08. marts 2002 - 14:41 #2
prøv med dette:

SQLstmt = "UPDATE DISTINCTROW news SET Besked= '" & request.form("besked") & "', dato = #" & Now & "#, Forfatter = '" & request.form("Forfatter") & "', overskrift = '" & request.form("overskrift") & "', link = '" & request.form("link") & "' WHERE id = " & Request("id")

i en update sql sætning skal man ikke skrive values ([...])
Avatar billede rune_c Nybegynder
08. marts 2002 - 14:42 #3
nåh der linie var commented....hmm hvilken fejl får du