Avatar billede festhest Nybegynder
07. marts 2002 - 20:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

session variabler

Jeg har en fil som indeholder følgende kode:

function CheckLogin($username, $password) {
    $sql = mysql_query("SELECT * FROM tbl_users");

    while ( $field = mysql_fetch_array( $sql ) ) {
        if ( $field["username"] == $username && $field["password"] == $password ) {
            $user_id = $field["id"];
            session_register("user_id");
            $user_name = $field["name"];
            session_register("user_name");
            $user_color = $field["color"];
            $user_email = $field["email"];

            return header("location:test/test.php?");

        }
        else {
            return header("location:login.php?error=login");
        }

if ( isset($mode) == "login" ) {
    CheckLogin($username, $password);
}

filen er included i en anden fil hvori der oprettes db-connection og session_start(). Som I kan se redirecter den til test.php som så skal udskrive disse session variabler, men der kommer en fejlmeddelse der siger:

Warning: Undefined variable: user_id in c:\inetpub\wwwroot\test\test.php on line 5

Variblerne må åbenbart ikke blive registeret, hvad kan der være galt?
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. marts 2002 - 22:02 #1
det kan være flere ting...

1) Har du sat php.ini op til at håndtere sessions (typisk heri fejlen ligger)

2) har læst om folk der havde problemer hvis session_start() kaldes inde i en funktion (så bliver variablerne ikke globale)

har du prøvet at lave en simpel test session og se om den virker ??

/Hove
Avatar billede festhest Nybegynder
07. marts 2002 - 22:07 #2
ja, jeg har lavet en simpel test og det virkede, prøver lige med global ...
Avatar billede festhest Nybegynder
07. marts 2002 - 22:09 #3
nej det var sku ik det
Avatar billede festhest Nybegynder
07. marts 2002 - 22:12 #4
jo, det var sku det. det var jeg sku ik klar over. Men mange tak da :)
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. marts 2002 - 22:16 #5
du kunne også forsøge med en "initialisering" af din session der hvor du kalder session_start f.eks.

$user_id="test_id";
$user_name="test_user_name";

session_start();
session_register("user_id");
session_register("user_name");

og så bare sige $user_id = $field["id"]; (dvs. undlade at register i din mysql funktion)

hermed kan du teste om du overhovedet har kontakt til din session
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. marts 2002 - 22:17 #6
ups... nåede ikke lige at se din sidste kommentar ;o)