Avatar billede fatpipe Nybegynder
07. marts 2002 - 18:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVD afspillere

Er DVD afspillere ens over hele verden især USA?
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
07. marts 2002 - 19:06 #1
Nej, der findes 6 forskellige regions koder til de forskellige verdensdele. Det kan dog fixes. Men USA kører også med en anden spænding på deres lysnet, så hvis du kobler en US afspiller på i DK så går det nok galt.

- Rod
Avatar billede fatpipe Nybegynder
07. marts 2002 - 21:38 #2
okay det er fordi jeg vil købe en DVD (film) her i DK og sende den til US. Men de koder er det iforbindelse med skiven eller afspilleren?
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
07. marts 2002 - 22:02 #3
Det er skiven. Europa er kode2 og US/canada er kode1, men hvis vedkommende du sender den til har en kodefri afspiller, så er det ligemeget.

- Rod
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
07. marts 2002 - 22:02 #4
Eller rettere sagt det er både maskinen og afspilleren. De har begge en kode, som så skal passe sammen
Avatar billede fatpipe Nybegynder
07. marts 2002 - 22:41 #5
Er der en speciel grund til at det er sat op på den måde?
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
07. marts 2002 - 23:11 #6
Det er for at folk ikke skal importere film fra US. Nogen gange så kommer filmene på DVD i US før de kommer i biffen i Danmark, og det er jo også bedre for FONA at vi køber dem i DK. Det er for at holde pengene inden for DK, men det resulterer så bare i at folk køber kodefrie afspillere.

- Rod