Avatar billede salla Nybegynder
07. marts 2002 - 10:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"no scroll" virker ikke...

Jeg vil gerne af med mine scrollbarer, men min "no scroll" vil ikke virke hvis jeg sætter dem i "head", men virker fint i "body" hvor de slet ikke skal være! Jeg fatter det ikke. I kan kigge på siden i www.imma.dk/helga hvor den eneste side som virker er "produkter" og jeg kan ikke se nogen forskel på koderne, men måske kan I hajer det....

Håber på et fornuftigt svar, sal
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. marts 2002 - 10:13 #1
Hehe.. sådan kan du ikke gøre.

body {
  overflow:hidden;
}

i et stylesheet.

Ellers
<body scroll="no">
Eller
<body style="overflow:hidden;">
Avatar billede salla Nybegynder
07. marts 2002 - 11:32 #2
Hvis jeg sætter "hidden" så kan man ikke skrolle i tekstlayeret. Så hvad mener du, kan du forklare lidt bedre....

Og hvad har I hajer med det der "hehe..." det lyder pervers!!

sal
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. marts 2002 - 11:36 #3
Jamen det kommer jo an på hvor du indsætter din hidden..

Er det selve frameset scrolleren du vil ha' væk?

Din sidste kommentar tillader jeg mig at undlade at kommentere :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. marts 2002 - 11:38 #4
Ahh - ingen frameset - er det en iframe eller en div du scroller i?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. marts 2002 - 11:42 #5
en div kan se.

Hvis du insætter:

<style>
body {
  overflow:hidden;
}
</style>

i <head> skulle du stadig kunne scrolle i din div, en de yderste scrollbars burde forsvinde.
Avatar billede salla Nybegynder
07. marts 2002 - 11:46 #6
Jeg vil af med de "almindelige" scroll men bara have mine egen inde i tekstrammen. Jeg sætter auto på mit tekstlayer og til en speciel størrelse så det ikke går udover rammen, og hvis jeg så sætter "no scroll" ind i koderne virker det ikke, medmindre jeg sætter det i "body" som bliver så gult og forkert, men det virker alligevel....

Jeg håber du fatter hvad jeg mener...sal
(jag tager de sidste kommentar tilbage, hvis du kan svare mig.... :)
Avatar billede salla Nybegynder
07. marts 2002 - 11:56 #7
hvad kan en div se?

Jeg har sæt dette ind, men det er stadig scroll på hele lortet, skal der ikke være en "no scroll" et eller andet sted???

Det er irriterende det her... sal
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. marts 2002 - 12:19 #8
Jeg har lige testet her hos mig med en div der har overflow sat til auto.

Samtidig indsatte jeg

<style>
body {
  overflow:hidden;
}
</style>

i <head>.
Scrolleren virker stadig, men den yderste scroller (selve siden) er væk.
Hvad er problemet?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. marts 2002 - 12:22 #9
Hvis du vil indsætte scroll="no" i body kan du også gøre det.

Her viser Dreamweaver ingen "gul markering"

Udfra din kode skal din <body> linje så se således ud:

<body scroll="no" bgcolor="#FFFFFF" text="#330000" background="Grafik/bagr1.stor.gif" link="#330000" vlink="#330000" alink="#18130B">
Avatar billede salla Nybegynder
07. marts 2002 - 12:38 #10
det virker på nogle sider men ikke alle, så der er noget jeg må rense og kigget bedre på, men det burde virke.

Tak for dette, sal