Avatar billede peellefsen Nybegynder
04. marts 2002 - 12:42 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

feedback ønskes

Jeg vil gerne have noget feedback på min hjemmeside.

Bemærk at siden understøtter KUN opløsninger fra 1024*768 og højere!!

Konstruktiv kritik helst :)
Avatar billede hvhome Nybegynder
04. marts 2002 - 12:43 #1
hvad med en link tak
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
04. marts 2002 - 12:43 #2
ok. må vi få et link *GG*
Avatar billede hvhome Nybegynder
04. marts 2002 - 12:45 #3
hmmm
Avatar billede peellefsen Nybegynder
04. marts 2002 - 12:49 #4
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. marts 2002 - 12:50 #5
link ønskes

vi vil gerne have et link til din hjemmeside.

Bemærk at uden at vide hvor siden er kan vi slet ikke kikke på den i nogen opløsning.

og så er det svært at give konstruktiv kritik :-))

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. marts 2002 - 13:00 #6
Det var bedre.

  både over og under 1024*768 går designet galt. under er der scrollbar og for bred venstreside over er grim defaultbaggrund ude tilhøjre.
Mon ikke den kan laves så den tilpasser sig lidt bedre. Det reelle breddekrav i venstre kolonne er jo kun menyliniens længde (ca 400 px) resten kan sagtens gøres breddevariabelt, ihvertfald hvis du accepterer at 2.0 i baggrunden skubbes ind under knapperne i smalle vinduer.

mvh JakobA
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. marts 2002 - 13:06 #7
- Frames gør det umuligt at link til undersider

- Selv i 1024x768 kommer der horizontal scrollbar

- Hvorfor ikke lave den til 800x600 også? - som sådan ser jeg ikke nogen hindringer for dette, med lidt fornuftig omstrukturering?

- Selve navigationen kunne være bedre. Det er umiddelbart lidt uforståeligt at contentareaet bliver defocuseret ved at skubbe det ud til siden og så lader en "statisk" content box (går ud fra det er nyheder) modtage al opmærksomheden ved at placere den først.

- Du trænger til at lære HTML eller XHTML i stedet for at benytte dit eget selvopfundne mark-up sprog.

Umiddelbart er min opfattelse af at det er et lidt rodet site, primært pga navigations flowet. Derudover er stilen på de grafiske lementer da ganske nydelig, omend jeg ville nok gøre lidt ved "art" teksten da den forsvinger meget.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede rfogh Nybegynder
04. marts 2002 - 13:18 #8
Du er tydeligvis en kanon grafiker :) Det er fandeme flot!

Men for at blive en god webdesigner skal du arbejde en del med brugervenlighed, browser-kompatibilitet osv...

Fx. holder "Optimized for IE5.0+, 1024x768" ikke...
I min 1152x864-opløsning er der fx. en hvid kant yderst, der skæmmer en del... I mindre opløsninger kunne jeg også forestille mig, at man ville få problemer med at se din side :)

Det tager også lidt tid og detektivarbejde at finde menuen; du kunne evt. vælge en fremstående farve (rød, orange, ...) til at markere hvad man kan klikke på og ikke.

Bortset fra den flotte baggrund er "Content Area" også lidt kedeligt i forhold til resten af siden...
Overvej opsætning af tekst og billeder noget mere dér ;)

Men igen: Knaldhamrende dygtig grafiker - webdesignet må du nok arbejde lidt på :)

Som erfaren webbruger giver jeg den 9@13
Var jeg newbie ville jeg (nok?) være en del mere forvirret... (læs: design og brugervenlighed handler jo også om målgruppe)
Avatar billede peellefsen Nybegynder
04. marts 2002 - 14:02 #9
Tak for kommentarer. Jeg var ikke klar over de fleste ting i har sagt, hvilket er lidt mærkeligt da jeg har sprugt på mange forums??

Men så ved jeg det nu! Grunden til ikke at lave den til 800*600 er at ingen af mine besøgende bruger den opl. og målgruppen er andre designere/grafikere, som også er vant til mærkeligere navigation end min!

osaka san > hvad mener du med "mit eget selvopfundne markup sprog?"

rfogh > hvor er den hvide kant?

Men ellers tak for kritikken, jeg skal nok tage mig af det meste :)
Avatar billede startfirma Nybegynder
04. marts 2002 - 14:04 #10
På baggrund vil jeg nøjes med at kommentere layouted :)

Pisse flot!!

mvh www.startfirma.dk
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. marts 2002 - 14:14 #11
Peellefsen> Jeg mener at når du ikke benytter de regler der er for HTML eller XHTML som er vedtaget af w3c.org, der er ophavsorganisationen til de to sprog, så kan man ikke rigtig kalde det man laver for HTML eller XHTML ;)

Du kan læse mere om webstandarder på www.webstandards.org eller på www.w3c.org.

Du finder også nogle ganske fornuftige artikler på www.alistapart.com

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. marts 2002 - 11:20 #12
Nu skriver du at siden kun understøtter brugere med 1024*768 eller højere, allerede dette er en stor fejl. Det kan godt være at det ikke er mange, men der findes faktisk stadig en del som bruger 800 * 600, det vil sige at du afskærmen en gruppe. Og hvorfor kan man egentlig ikke se siden med mindre opløsning?

En flot side, med nogel flot grafik. Men jeg synes måske lidt at den er for kompliceret. Der er to halvdele som du skal holde styr på, og det kan godt være lidt svært at finde ud af hvad der er links. (Her tænker jeg på guestbook.

Hvorfor har du lavet siden, hvad vil du vise/fortælle? Det kan jeg ikke helt se
Avatar billede wondergirl Nybegynder
14. marts 2002 - 13:34 #13
Jeg synes det er noget flot grafik. Det kan du jo bare, hvilket man også kan se i version 1.0. Du har fået lidt lysere og u-kulte farver ind i dette her re-design. Den er sådan set meget behagelig at se på.

Jeg kløede mig lige lidt i håret, da jeg skulle finde dine menuknapper, og kløede mig endnu mere, da jeg skulle finde ud af, hvor de åbnede. Det mest sandsynlige var jo, at det ville blive åbnet i feltet neden under.

Men jeg kan lide sådanne utraditionelle sites. Rart at man kan gå på opdagelse, i stedet for at få det hele serveret som standard. Man kan kører for surt i venstre-menuer og den slags. Fornyelse er en gave til brugeren.

Og når du nu siger, at sitet henvender sig til folk med grafisk baggrund, synes jeg bestemt ikke det gør noget. Og når den nu ikke henvender sig til en 55 årig nybegynder på world wide web, så skal man heller ikke låse sig fast til standardopsætningen.

Flot grafisk side, pæne nuancer, god farvesammensætning, spændende navigation.

Og jow, du har noget mouseover på alle dine gnapper med links. God ide, hvis du gjore det samme med de to hotspots der er på guestbook-knappen.

Det var alt herfra ;-) Held og lykke.
Avatar billede peellefsen Nybegynder
19. marts 2002 - 12:37 #14
halløj, e virker!!
Beklager at jeg ikke har svaret i lang tid, men på en eller anden vis har eksperten krashet min browser?!? Men nu ser det ud til at virke.

osaka> Jeg bruger Dreamweaver, og undgår så meget jeg kan at skrive kode, så derfor aner jeg ikke hvordan den ser ud!!

jacob> Det kan godt være at der er mange der bruger 800x600, men de er ikke en del af min målgruppe, så derfor! Og kompliceret? Skal alle hjemmesider have en menu i venstre side? Jeg betragter mig selv som designer, og jeg er godt træt af kedeligt webdesign. Designet skal efter min mening passe til indholdet, og siden dette er min personlige hp, synes det være passende at lave noget der bare er lidt originalt og utraditionelt.

Hvad jeg vil vise? Jo det er en portfolio side, og hvis du klikker på gfx (forkortelse for graphics = grafik) så skulle du gerne kunne se hvad jeg vil vise. Mht gæstebogen så er det rigtigt at der ikke er mouseover på den, men hvis man forstår bare en smule engelsk så skulle det gerne være klart hvor man skal klikke.

wondergirl> enig!

Tak allesammen for jeres kritik, det er hermed taget i betragtning :)