Avatar billede jmc Nybegynder
03. marts 2002 - 15:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan læser jeg dette i html

Kunne jeg få et eksempel til hvorden jeg læser dette i html?

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<info>
<infoitem key="status" value="revision3" />
<infoitem key="til berit" value="ikke færdig" />
<infoitem key="notes" value="dette er nu i 3 face" />
</info>

hvor filen hedder test.xml
Avatar billede janegil Nybegynder
03. marts 2002 - 20:16 #1
Du mener å transformere det til html?
Eller hvis du mener å lese det som HTML, er det fort gjort: Alt som står der er attributter, og de vises ikke i HTML.
Avatar billede jmc Nybegynder
06. marts 2002 - 18:43 #2
yes, jeg mener transformere!
kan du hjælpe?
Avatar billede jmc Nybegynder
06. marts 2002 - 18:44 #3
eller evt. læse ind i en database via ASP, men det er jo ikke denne gruppe.
Avatar billede janegil Nybegynder
06. marts 2002 - 19:15 #4
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" version="1.0">

<xsl:template match="info">
  <html><head><title>info</title></head>
      <body>
        <table>
            <tbody>
              <xsl:apply-templates/>
            </tbody>
        </table>
      </body>
  </html>
</xsl:template>

<xsl:template match="infoitem">
  <tr>
      <td style="border: thin solid red;"><xsl:value-of select="@key"/></td>
      <td style="border: thin solid red;"><xsl:value-of select="@value"/></td>
  </tr>
</xsl:template>

</xsl:stylesheet>
Avatar billede jmc Nybegynder
07. marts 2002 - 13:00 #5
tak
Det ligger som to filer ved siden af hinanden, men virker ikke. Hvor i xsl skal jeg kalde test.xml ? og hvilket af dokumenterne skal browseren kalde ?
Avatar billede janegil Nybegynder
07. marts 2002 - 21:03 #6
Browseren skal hente XML-dokumentet, som selv forteller hvilket stylesheet som skal brukes. (Det ville vært meget ønskelig om XSL kunne velge sine XML-data selv, men det lar seg hittil ikke gjøre. Bortsett fra med IE-spesifikk javascript - det gidder jeg ikke lære meg, men det er beskrevet i en bok som heter XML In Action fra M$ Press.)

Se fx http://heima.olivant.fo/~styrheim/xml/prisliste/prisliste.xml for hvordan XML-siden velger XSL-ark.