Avatar billede rbjacobsen Nybegynder
01. marts 2002 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Localhost

Jeg kan ikke oprette tabeller i mysql som hedder noget med store bogstaver når jeg kører mysql som localhost. Hvordan løser jeg dette?
Avatar billede al_dair Nybegynder
01. marts 2002 - 14:51 #1
Bruger "" omkring navnet begge steder???
CREATE TABLE "Store" kræver.....

$query = "INSERT INTO "Store" VALUES(NULL, '$1', '$2')";

og ikke $query = "INSERT INTO Store

Ellers virker det ikke??
Avatar billede al_dair Nybegynder
01. marts 2002 - 14:52 #2
Ups...et "?" for meget ;-D
Avatar billede rbjacobsen Nybegynder
01. marts 2002 - 15:15 #3
Det virker ikke. Om jeg skriver Store eller store gør ingen forskel. Jeg ender med en tabel som er med små bogstaver
Avatar billede mortenfn Nybegynder
01. marts 2002 - 17:34 #4
CREATE TABLE `Store` (

du skal bruge `  `
Avatar billede mortenfn Nybegynder
01. marts 2002 - 17:37 #5
Nææ det var ikke rigtigt
Avatar billede milpoer Nybegynder
02. marts 2002 - 16:47 #6
Måske er store et reseveret ord. store = gæmme :? Måske..
Avatar billede rbjacobsen Nybegynder
20. marts 2002 - 22:15 #7
Nusphere har svaret at det er en win/linux ting som skal sættes op i starten af mysql.

In MySQL, databases and tables correspond to directories and files within those directories. Consequently, the case sensitivity of the underlying operating system determines the case sensitivity of database and table names. This means database and table names are case sensitive in Unix and case insensitive in Windows.

If lower_case_table_names is set to 1, MySQL(default for windows) will convert all table names to lower case on storage and lookup. Note that if you change this option, you need to first convert your old table names to lower case before starting mysqld.

The following link to the MySQL documentation may be useful:

http://www.mysql.com/doc/N/a/Name_case_sensitivity.html