Avatar billede pingo Nybegynder
14. juni 1999 - 10:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på DNS-Less løsning.

Hejsa.

Er der nogen der kan svare på hvad forkellen mellem en DNS løsning og DNS-Less løsning er hastighedsmessigt, og eventuelt teknisk?

Og samtidigt svare på hvor mange brugere der samtidigt vil kunne have adgang til en Access 97 database der er oprettet med en DNS-Less løsning.

Mvh

Brian
Avatar billede joshu Nybegynder
14. juni 1999 - 10:49 #1
hvad er en DNS less løsning?
Avatar billede lange Nybegynder
14. juni 1999 - 12:43 #2
Avatar billede pingo Nybegynder
14. juni 1999 - 12:49 #3
En DNS less løsning er en åbning af en database som eksemplet i spg. id 1783.

Lange: ja - men den tråd nævner jo egentligt ikke forskellene..

/Brian
Avatar billede boomer Nybegynder
14. juni 1999 - 14:24 #4
DNS-Less er hurtigst.

Der kan være ligemange brugere uanset om det er DNS-Less eller med System-DSN, det kommer an på den database der kører.

Access kan klare op til 255 samtidige brugere...
Avatar billede pingo Nybegynder
14. juni 1999 - 16:00 #5
Hvad gør at DNS-Less er hurtigst?
Avatar billede boomer Nybegynder
14. juni 1999 - 16:04 #6
Den skal ikke ind og rundt i forskellige ting for at finde databasen.

Der bliver henvist direkte til databasen med DNS-Less, ved System-DSN skal den først ind og tjekke med de oplysninger man har indtastet.

Logik.
Avatar billede a1a1 Novice
14. juni 1999 - 21:49 #7
her er noget fra Microsoft læg mærke til nr. 4
-------
ASP Tips and Top Ten List
Here’s a list of the top ten things to keep in mind when you are working with ASP. This list should get you started in the right direction. For a comprehensive explanation and list of tips, refer to the article 15 ASP Tips to Improve Performance and Style at http://www.microsoft.com/sitebuilder/archive/features/asptips.htm.
1. Design for success.
2. Use application state for caching output.
3. Create and modify ProcessorThreadMax registry value.
4. Use system DSNs, not file DSNs or DSN-less DSNs.
5. Enable buffering for all Applications.
6. Use Microsoft Transaction Server “Library” Packages.
7. Disable Session state, if not used.
8. Use OptionExplicit with VBScript.
9. Make ADO free-threaded if you use SQL Server.
10. Modify the metabase AspScriptEngineCacheMax value.
-----
Hvis microsoft siger det har de vel ret???
Avatar billede boomer Nybegynder
14. juni 1999 - 21:57 #8
Ikke nødvendigvis, og hvad når du ikke bare lige kan få oprettet en System-DSN på serveren?
Avatar billede pingo Nybegynder
15. juni 1999 - 14:15 #9
Det her handler jo ikke om at få eller ikke få oprettet en system-dsn på serveren - det handler om hvad der er hurtigst.

Jeg har hørt noget om at ODBC'en cacher nogle data - hvilket DNS-less ikke gør - kan det være forskellen - og er det rigtigt?
Avatar billede boomer Nybegynder
15. juni 1999 - 14:41 #10
Så kan det også være ligemeget..
Avatar billede a1a1 Novice
15. juni 1999 - 15:34 #11
-->>pingo

Det du mener er connectionpooling (tror jeg), det er noget med at "holde" forbindelsen åben, så evt. yderligere forespørgelser går hurtigere (vistnok 20 sek, std)..

Jeg ved dog ikke om DNS-less bruger connectionpooling eller ej.

PS du SKAL lukke din connection alligevel (oConn.Close / Set OConn = Nothing )

Avatar billede asp Nybegynder
16. juni 1999 - 13:27 #12
Hvis du benytter Connection Pooling har det ikke nogen betydning om du skriver

Set OConn = Nothing

Der er i øvrigt en lille artikel om Connection Pooling på:

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/pooling.asp

mvh

Dennis Knappe
http://www.ActiveServerPages.DK
Avatar billede pingo Nybegynder
25. august 1999 - 10:11 #13
asp: svarer du ikke lige på tråden.
Avatar billede pingo Nybegynder
31. august 1999 - 14:47 #14
Dennis: kommer du forbi denne her - så er de 60 point stadig dine - gider bare ikke have den liggende længere - jeg opretter en falsk tråd hvis du ser den...