Avatar billede f-l-j Nybegynder
27. februar 2002 - 17:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GeForce 2

Hej

Jeg har et GeForce 2 mx-400 grafikkort, hvor blæseren er stået af, jeg ringede til forhandleren og bad om at få en ny.
Han påstod så at den sagtens kunne køre uden blæser, altså at den køleprofil der er under blæseren skulle være nok, jeg har så afmonteret blæseren og den har kørt uden i et par dage uden problemer.
Mit spørsmål er så, kan den holde til det på længere sigt?
Det skal så lige siges, at han lovede mig et nyt grafikkort, hvis den skulle stå af.
Avatar billede riversen Nybegynder
27. februar 2002 - 18:01 #1
jeg ville få et nyt med det samme...med mindre du har noget på skrift
Avatar billede praetorian Nybegynder
27. februar 2002 - 18:01 #2
HAr et Geforce MX2 dvs forgængeren til DIt kort, og den kører perfekt uden både køleprofil og blæser. MEn jeg ville mene at din også sagtens ville kunne klare at køre uden blæser.
Avatar billede f-l-j Nybegynder
27. februar 2002 - 18:03 #3
Nu er forhandleren en af mine venner, så medmindre han er en røv, så tager jeg da chancen, compen er jo også blevet mere støjsvag.
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 18:04 #4
Det skulle ikke være noget problem, da nVidia's reference design heller ikke har en aktiv køler (dvs. med blæser).
Men trods dette er det dårlig service af forhandleren.
Avatar billede praetorian Nybegynder
27. februar 2002 - 18:06 #5
Nu kan jeg godtnok ikke måle hvor varm min GFX chip den er. Men hvis mit kan køre uden blæser og Heatsink, da det aldrig har været monteret så burde dit også sagtens kunne klare det.
Avatar billede f-l-j Nybegynder
27. februar 2002 - 18:06 #6
Han ville gerne give mig en ny, men mente jo at den skulle kunne køre uden.
Avatar billede disko Nybegynder
27. februar 2002 - 19:33 #7
Hvis det var mig havde jeg taget et nyt af frygt for det skulle stå af og de bare ville sige at jeg skulle have sagt køleren var stået af  for du har vel intet på skrift.