Avatar billede fukssvans Nybegynder
25. maj 2000 - 18:06 Der er 10 kommentarer

Opdatering af side efter at have udfyldt en formular.

Jeg har en lille ting, der irriterer mig når jeg arbejder med formular.
Efter en side med en formular benytter jeg følgende kommando til at hente indholdet i formularen.

Request.Form("formularfelt")

og resultatet bliver vist på siden.

Hvis jeg så opdaterer siden efter formularsiden så vil den sende informationerne igen. Men jeg har gemt dem så det er ikke nødvendigt.

Spørgsmålet er så om jeg kan slette indholdet i denne variabel således at den ikke spørger om den skal opdaterer?
Avatar billede naesager Nybegynder
25. maj 2000 - 18:49 #1
Hvordan gemmer du dem ?

Andreas
Avatar billede fukssvans Nybegynder
25. maj 2000 - 18:56 #2
I en database
Avatar billede fukssvans Nybegynder
25. maj 2000 - 18:57 #3
Det er også ligemeget.
Avatar billede naesager Nybegynder
25. maj 2000 - 19:08 #4
Så kan du godt slette din variabel, men så får du jo et problem med siden. Når du loader siden første gang.
Avatar billede fukssvans Nybegynder
25. maj 2000 - 19:20 #5
Det er kun indholdet af formularfeltet jeg vil slette. Det er svært at forklare, men hvis du prøver at gå ind på http://www.activeserverpages.dk. Her skal du prøve at svare på afstemningen ude til højre. Når du så får resultatet på afstemningen skal du opdatere siden. Der vil så dukke en besked op på skærmen. Det er denne besked jeg vil undgå på en eller anden måde.
Avatar billede naesager Nybegynder
25. maj 2000 - 19:22 #6
okay 2 sec taler lige i tlf (:  2 sec så svare jeg
Avatar billede ricardo Nybegynder
25. maj 2000 - 22:04 #7
Du mener "repost form data" eller deslige?

Du kan undgå det ved ikke at lave formen recursiv, dvs. den skal ikke submitte til sig selv. Lav selve datahåndteringen i en anden fil der ikke skriver noget til skærmen, og derefter redirecte (husk at sætte response.buffer = true, ellers kan den ikke redirecte).
Avatar billede fukssvans Nybegynder
26. maj 2000 - 07:22 #8
Ricardo:

Jeg er desværre ikke helt med, så er du rar at være lidt mere udførlig.

Jeg submitter siden til sig selv og så bruger jeg en if sætning til at hente data hvis der er nogen. Hvad mener du med at lave datahåndteringen i en anden fil.

Nååååå
Skal jeg bruge et mellemled. Først har jeg siden med formularen. Efter submit bliver man sendt til en datahåndteringsfil, der til sidtst sender en tilbage til formularen. Man når altså ikke at opdage at man er på et mellemled og denne box der ønsker at sende data igen dukker kun op hvis jeg er på mellemledet og opdatere.
Avatar billede naesager Nybegynder
26. maj 2000 - 12:16 #9
lad os sige din fil hedder    data.asp

i browserwinduet skriver du www.data.dk/data.asp  ik!!!  så har din form en action med data.asp    drop det kalde den data1.asp eller noget andet sådan så at den ikke skal opdatere data.asp når du trykker reload osv (:  tror det er det som ricardo skriver
Avatar billede kotelet Nybegynder
14. august 2001 - 20:57 #10
DU kan også bare gøre således:

<%
IF Request.Form(\"formularfelt\") <> \"\" THEN
    Response.Write Request.Form(\"Formularfelt\")
ELSE
    Response.Write \"Du har nu opdateret siden uden at behøve at sende form-instructions igen\"
END IF
%>

Jeg har ikke afprøvet den, men det burde virke.

/Kotelet