Avatar billede repsak Nybegynder
25. februar 2002 - 18:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Databaser

Hejsa,
Hvordan får jeg min database til at køre sammen med java?
Min database er oprettet i Interbase, og er gemt som "mr.gdb". Jeg har forløbig opstillet følgende kildekode men får konstant en sql-exception: "datakildenavnet blev ikke fundet...".
Hvad skal jeg gøre???

import java.sql.*;
class DB{
  DB(){
    try{
    Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");
    Connection con =DriverManager.getConnection    ("jdbc:odbc:??");
        }
  catch(ClassNotFoundException e){
    System.out.println("CLASS-FEJL\n" + e.getMessage());
}
catch(SQLException e1){
System.out.println("SQL-FEJL\n" + e1.getMessage());
}

public static void main(String args[]){
    new DB();
}

Avatar billede kama Nybegynder
25. februar 2002 - 18:33 #1
Start med at hente en jdbc-driver til InterBase:
http://www.ibphoenix.com/ibp_interbase_download.html#InterClient
Der skulle vist medfølge et eksempel, der viser hvordan du gør.
Avatar billede disky Nybegynder
25. februar 2002 - 21:07 #2
Søg her på sitet, min databasehandler klasse har været postet de første 10 gange.
Avatar billede guldner Nybegynder
25. februar 2002 - 22:00 #3
I "odbc-datakilder" i kontrolpanelet kan du se hvilke datakilder du har defineret. Har du en datakilde der hedder mr.gdb skal du benytte følgende url "jdbc:odbc:mr.gdb". (Har du ikke en datakilde defineret, vælger du tilføj)
Det er dog at foretrække at benytte en jdbc driver, som foreslået af kama.