Avatar billede michaelcollins Nybegynder
24. februar 2002 - 18:06 Der er 6 kommentarer

MSN og 2601 adsl modem

Jeg har fornylig fåede instilleret Adsl fra Tdc , med Ericcson 2601 med router , siden da virker video/voice konferance i MSN/Netmeeting ikke .
Jeg har som anbefalet opdateret til 7028 unden succes , hvad gør man så

med venlig hilsen
Michael Sean Collins
Avatar billede Noone Nybegynder
24. februar 2002 - 22:52 #1
Glem det... NAT og MSN er ikke to ting der passer sammen... Prøv Netmeeting, eller Roger Wilco, de skulle være bedre....
Avatar billede michaelcollins Nybegynder
25. februar 2002 - 02:29 #2
som nævte , netmeeting kør heller ikke, rodger wilco har jeg aldrig prøvet , men det kan da godt være jeg gøre det nu da jeg er ved at får lang nosse af det hele, tak for kommentaren
Avatar billede Noone Nybegynder
25. februar 2002 - 09:30 #3
Well, netmeeting burde virke hvis du IKKE benytter en directory server (Addresseliste server i en dansk version). Men jeg har ALDRIG selv forsøgt nogle af delene. Ved bare at MSN Messenger sender en forkert IP fordi MS ikke har lavet det ordenligt :-/
Avatar billede markmusen Nybegynder
25. februar 2002 - 10:04 #4
Problemet skyldes at routeren lukker for de porte som MSN bruger til voice og filer, men det er muligt at åbne dem via NAT. Jeg kan dog ikke huske hvilke portnumre det er der skal åbne!
Avatar billede markmusen Nybegynder
25. februar 2002 - 10:07 #5
Bruger du filforsendelse eller voice i msn er det netmeetiing det kører over og det er derfor ingen af delene virker! Roger wilco som der nævnes virker til gengæld virkelig godt og det har den fordel at mere en to kan bruge voice på samme kanal! Den kan hentes på www.rogerwilco.com men den kræver modsat MSN at du kender hostens ip!
Avatar billede eaz Nybegynder
28. februar 2002 - 00:05 #6
Check http://www.dsl-faq.dk de har løsningen så du kan få voice til at virke i MSN og Netmeeting. Rigtigt godt site til jer 2601 mennesker derude.