Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
24. maj 2000 - 09:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Javatest

Hvad er der galt - med udgangspunkt i jumpers svar på tidlige sp. har jeg prøvet at lave fgl. side der direkte skal føre surferen videre til java eller nonjava menuside. Her er html'en

<html>

<head>
<title>Javatest</title>
</head>

<body>
<script language="Javascript">
<!--

if (navigator.javaEnabled()){
  // Ja, Java kører
  location.href = 'java.htm'
} else {
  // Nej, brugeren har ikke Java eller har slukket for det
   location.href = 'nonjava.htm'
}
//-->
</script>
<p>Start her og skift ENTEN til javaside ELLER til nonjavaside</p>

</body>

</html>
Avatar billede isbof Nybegynder
25. maj 2000 - 08:44 #1
Det er et spørgsmål til javascript gruppen ikke java.
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
26. maj 2000 - 05:35 #2
Til Ishof - selvfølgelig er det til java gruppen da det drejer sig om at kunne bruge java :-)
Avatar billede kh@ingenioer Nybegynder
29. maj 2000 - 15:38 #3
Så hvis man havde problemer med en html form der spurgte folk om de bedst kunne lide C eller java skulle den altså ligge i c eller java gruppen - det er ret logisk?
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
29. maj 2000 - 21:02 #4
Til ishof & kh
Det var ikke særligt positive svar og jeg må konstatere at ingen javeafolk her kender svaret eller en anden javatest FØR man bruger java og kommer galt af sted. Jeg er blot undrende over for hvorfor I bruger java når I ikke ved om det virker hos brugerne ... for min skyld behøver javatesten ikke at være ovenstående javascript ... men hvis I ikke kan se hvad betydning en lille test kan have, har I ret i, at det ikke er her ...
Avatar billede el_gnu Nybegynder
08. juni 2000 - 09:15 #5
navigator.javaEnabled() fortæller intet om java, men derimod om brugeren har JavaScript slået til eller ej.

Men som de andre vil jeg mene at spørgsmålet hører hjemme i JavaScript kategorien da det er JavaScript du vil bruge og som java programmør er det ikke din opgave(efter min mening) at tage højde for dem der ikke kan se applets.

(-: el Gnu
Avatar billede el_gnu Nybegynder
08. juni 2000 - 09:20 #6
ups!

min ene reference siger at javaEnabled() fortæller om JavaScript den anden siger Java. Efter en lille test har jeg fundet ud af at det første er tilfældet *blush*
Avatar billede el_gnu Nybegynder
08. juni 2000 - 09:20 #7
altså javaEnabled() fortæller om JAVA!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
08. juni 2000 - 19:26 #8
Til el_gnu
Tak fordi du gad svare også selvom du mener det er forkert gruppe, ok. Men som du selv skriver 'hvoffor' virker det
så ikke - forklaringen udbedes før points uddeles - eller skal jeg flytte spørgsmålet til html ???
Lidt imod min vilje da jeg kun er moderat skizofren og ikke deler mig selv op efter html-koder, grafik, javamand osv. men det passer selvfølgelig bedre til eksperten ...
Er også villig til at sætte flere points på højkant for løsningen!
Avatar billede el_gnu Nybegynder
08. juni 2000 - 22:30 #9
Scriptet virker fint i både IE 5.00 og NS 4.08.

Er du sikker på dine sider hedder java.htm og nonjava.htm og ikke java.html og nonjava.html?
Avatar billede el_gnu Nybegynder
08. juni 2000 - 22:33 #10
nielsbjerre => Jeg er da enig i at man ikke kun kan opfatte sig som det ene eller det andet, men kategorierne eksisterer jo for at skabe et vist system.

(-: el Gnu
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
09. juni 2000 - 05:39 #11
Jeg checker lige endnu en gang med dem begge to og vender tilbage ...
Avatar billede el_gnu Nybegynder
13. august 2000 - 11:01 #12
Hallo, er du der?
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
13. august 2000 - 20:04 #13
Ja, jeg er Gnu - jeg havde næsten helt glemt dig.
Skriv lige et kort svar (et eller andet så får du dine point) - du HAVDE ret, skriptet virker perfekt - problemet hos mig mig var udelukkende
at der på mystisk optrådte en skjult kode (ascii 132 eller deromkring) som jeg fandt i en ascii editor (Windows programmerne visten den ikke :-)
da den blev ryddet ud, virkede det ...
Avatar billede el_gnu Nybegynder
13. august 2000 - 21:21 #14
Det var ikke for at presse pointene ud af dig, men for at få lukket sprg. at jeg skrev indl. 11:01:59.

Så vidt jeg kan se har jeg faktisk ikke gjort andet end at dele min egen forvirring med jer andre så jeg synes ikke at du skal give mig point ;-) (med mindre du selvfølgelig er et overmåde gavmildt og indlevende menneske der har stor forståelse for os point-junkier :-))))

(-: el Gnu