Avatar billede lingoman Nybegynder
21. februar 2002 - 16:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

point til holsted

ref http://www.eksperten.dk/spm/134321

Hej holsted,
Her er dine point tilbage.
mvh geo
Avatar billede holsted Nybegynder
22. februar 2002 - 10:05 #1
Hej geo
Det er nu ikke for at få pointene igen, dem har du fortjent, jeg vil hellere have dit bud på hvad man skulle bruge de 4 movieclips til og hvordan man skal styre dem.
Kan du ikke bare forklare mig princippet eller lave en slags storyboard.
mvh holsted
Avatar billede lingoman Nybegynder
22. februar 2002 - 13:52 #2
Det kan jeg godt. Det gav bare ikke den store mening at bruge dine 4 filer som udgangspunkt dersom en stor del af indholdet skulle reloades når det ikke var delt op.
Man kan optimere download tiden ved at lave et fælles library eller dele det fælles indhold op i flere *.swf filer. På den måde undgår man at skulle reloade det samme indhold når den næste fil skal vises, og nøjes med at loade det nye materiale.

Strategien bør derfor være

1.) Al fælles grafik i fællles Lib eller opdel i selvstændige *.swf filer
2.) Preload Fælles fil(er)
Øvrigt matriale (uden fælles filerne) er så delt op i dine 4 forskellige *.swf .
Lad os kalde dem for "A.swf", "B.swf", "C.swf", "D.swf".
Disse skal hhv loades efter det preloade indhold fra punkt (2)

Man fremligger de 4 valgmuligheder (A, B, C, D) for brugeren via knapper, mens man allerede sætter en download af "A.swf" igang.
Dette gøres for at udnytte tiden mens brugeren foretager sit valg.
Denne download foretages ind i et movieClip vi vil kalde "loaderMC".

Dette gøres vis loadMovie()
loadMovie("A.swf","_root.loaderMC");
Det er vigtigt at vi kun bruger ét bestemt movieClip til at loade alle filerne (A, B, C, D) skiftevis ind i.
Når man gør dette kan man afbryde en igangværende loadprocess (A) inden den er færdig, og be den om at loade en anden fil(f.eks B).
Når (B) er hentet ind, udsteder vi endnu engang
loadMovie("A.swf","_root.loaderMC");
*** Dette sørger for at download processen bliver genoptaget lige precis der hvor den var nået til inden vi afbrød ved at prioritere (B) !!!
Med denne metode slipper man derfor at skulle vente endnu en gang på at en afbrudt download skal starte på ny.

Vælger brugeren ved en tilfældighed er det jo fint nok.
Vælger brugeren en anden fil sætter vi en ny loadMovie() i gang I SAMME MC "loaderMC"
Preload af "A.swf" vil derfor blive afbrudt, men KUN mens det nye valg hentes ind. Så snart den er færdig går den igang med at vise den nye fil og henter resten af "A.swf" i baggrunden.

De andre filer bliver loaded ind på samme måde i baggrunden, men brugeren har altid mulighed for at afbryde default rækkefølgen og haste indlæse sit eget valg.

Jeg håber at du kan forstå hvorfor jeg ikke lavede filerne til dig den gang. Det var lidt for store indgreb som skulle til for at anvende denne metode til dine filer.
Jeg håber også at denne forklaring kan bruges så du selv kan lave en 'smart preloader'.

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
26. marts 2002 - 14:13 #3
holsted>> Jeg vil lukke spørgsmålet nu, men åbner gerne et nyt hvis du vil have dine point tilbage.
mvh geo
Avatar billede holsted Nybegynder
02. april 2002 - 11:54 #4
Hej geo
Jeg har været på ferie, derfor ingen svar før nu.
Der er helt iorden at du lukker spørgsmålet og pointene er dine.
Tak for hjælpen.

mvh holsted