Avatar billede misbruger Nybegynder
21. februar 2002 - 09:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Script Encoder

Er der nogen der har nogen erfaringer med MS Script Encoder, mig kan fortælle mig hvordan den virker???
Avatar billede robin-steen Nybegynder
21. februar 2002 - 09:17 #1
jeg har prøvet den men jeg fortrækker og gå ud fra de fejlmeldinger der bliver genereret af internet explorer!
Avatar billede misbruger Nybegynder
21. februar 2002 - 09:20 #2
hvad snakker du om??????????????????????????????
Avatar billede shadow3n Nybegynder
21. februar 2002 - 14:30 #3
Kanskje han snakker om Script Debugger.

Script Encoder koder asp,html,scriptlet,plain text filer. Dvs script koden i disse filene blir encoded. Den encoder ikke vanlige html filer. Eksempel er:

Ukodet:
<%@ Language=VBScript %>
<%Option Explicit%>
<!-- #include file="code.inc" -->
<% Response.Buffer=True
dim id,rs,conn,cnpath,strSQL

id = Request.QueryString("id")
if id ="" then
    Response.Redirect "search.asp"
end if %>
<html>
<body>

Blir seende slik ut: (kodet)
<%@ Language=VBScript.Encode %>
<%#@~^DwAAAA==6aYrKx,26aVb^kD2wUAAA==^#~@%>
<!-- #include file="code.inc" -->
<%#@~^GgIAAA==~"+daW    /+cA!W0DxKMEn@#@&Nks~k9~DkS^W    xBmUwCO4~dYMjpd@#@&@#@&kN~x,In;!nkY 5EDXUYMrxT`Ek9Jb@#@&k0,rN,'Jr~Otx,@#@&d]nkwGxknR"+[rM+mO~r/nlM^4RCkwr@#@&x9~k6@#@&@#@&ZGU    +mDc#@#@&@#@&dODUpdPxPEjAS3Z:~l
<html>
<body>

For å encode en fil:
screnc test.asp test_enc.asp

For å overskrive en fil med den enkodede filen:
screnc /f test.asp test.asp

For å enkode alle filene i den katalogen du står i og legge dem i c:\temp
screnc *.asp c:\temp

Det jeg synes er kjedelig med Script Encoder er at den IKKE krypterer, men encoder. Og at det er enkelt å Decode filer med f.eks Windows Script Decoder.

Last ned Microsoft Script Encoder:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/topic.asp?url=/msdn-files/028/001/175/topic.xml

Dokumentasjonen:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/SeconScriptEncoderOverview.asp
Avatar billede shadow3n Nybegynder
21. februar 2002 - 14:34 #4
Kom i skade for å skrive: "Den encoder ikke vanlige html filer". Dette er feil! beklager. Den encoder html filer, eller det som står i mellom
<script></script> og <% %>
Avatar billede misbruger Nybegynder
21. februar 2002 - 14:40 #5
hallo shadow3n.....

Jeg har læst dokumentationen, og der står det samme som det du skriver, men jeg kan stadig ikke få det til at virke.

Kan du ikke give mig en komplet beskrivelse af hvad du gør....???

Jeg har f.eks. prøvet.....

Vælg start->run
Type screnc c:\test.asp
eller...
Type screnc test.asp
eller
Type screnc c:\test.asp c:\test1.asp
eller
Type screnc test.asp test1.asp

Men intet af dette virker.....????

Hvor skal filen ligge henne....???
Avatar billede shadow3n Nybegynder
21. februar 2002 - 16:03 #6
Jeg legger screnc.exe og screnc.chm i f.eks c:\x
Og kopierer alle scriptene jeg skal encode til c:\x
Velg Start->Run
Command.com (enter)

Da starter et dos-skall.
Skriv:
cd \x
så du står i c:\x katalogen.

Skriv:
screnc test.asp test1.asp

(Jeg synes det er lettest å legge alt i en katalog.)

Tror feilen du gjør er å skrive i start->run:
"screnc c:\test.asp c:\test1.asp"
da tror jeg at windows ikke finner screnc.

prøv heller c:\x\screnc c:\test.asp c:\test1.asp

Når jeg installerte Microsoft Script Encoder så ble filene installert i c:\programfiler\Microsoft Script Encoder

F.eks: Kopier dem derifra til c:\ så det blir lettere å jobbe med filene.
Avatar billede misbruger Nybegynder
21. februar 2002 - 16:28 #7
takker det var svaret jeg ledte efter.....!
bukker.....!