Avatar billede martinhagelund Nybegynder
20. februar 2002 - 23:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Video i Messenger

Jeg prøver at føre en videosamtale over Messenger, og jeg ved at modtagerens Messenger virker fint, men jeg kan ikke starte mit kamera op.

Når nogen prøver at starte en videosamtale med mig, står der at der er problemer med at skabe kontakt til min computer.

Jeg har et Logitech Quickcam Express, som virker fint, det er sat op i Messenger, og jeg får billede og lyd på, indtil jeg prøver at ringe nogen op.

Jeg kan sagtens chatte med folk på Messenger, så der er hul igennem.

Jeg har fået problemet efter at jeg har opgraderet til Windows XP.

Dem jeg prøver at skrive/ringe/tale med, kører også XP, og har ligesom jeg opgraderet til sidste nye version af Messenger.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. februar 2002 - 23:40 #1
Ved ikke om det hjælper, men jeg prøvede i går at gennemføre en voice chat på Messenger. Det lykkedes ikke men jeg blev så henvist til YAHOO, først til den danske afdeling, men fordi de allesammen sov i Danmark blev jeg automatisk omstillet til den internationale Yahoo chat og havnede til sidst hos en 11-årig pige i Alaska , hvor tiden var 9 om aftenen og hun skulle gå i seng, mens det var 6 om morgen i Danmark.
Jeg køber mig nok også snart et WEB-camera, fordi der er mange på video på det amerikanske yahho chat forum.
Avatar billede jensb Nybegynder
21. februar 2002 - 00:10 #2
Har du en router? så er det muligt der er lukket for de porte du skal bruge. Er det MSN messenger, sammen med netmeeting?
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
21. februar 2002 - 00:17 #3
Nope, jeg har bare en gammeldags 56K modem.
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
22. februar 2002 - 16:18 #4
Jeg har en Speedstream 2601 router fra TDC, jeg har sat konfigurationen til åben, og skulle der vel være fri bane for Messenger eller hvad ?
Jeg har været inde på Speedstreams website, og fundet nogle port- adresser, der skulle kunne bruges med Messenger, men jeg kan ikke rigtig få det til at virke.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
22. februar 2002 - 23:46 #5
Det samme problem har jeg også, men jeg holder mig til yahhoo.
Ved ikke om der er andre dere virker
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
26. februar 2002 - 10:44 #6
Det er min Router der laver problemer, jeg har talt med TDC, som har hørt om problemet før, men de kan ikke hjælpe mig, de aner ikke hvordan man åbner for de rigtige porte (det er da en kanon service)

Point til jensb
Avatar billede jensb Nybegynder
26. februar 2002 - 12:21 #7
Tak for point.

Jeg har selv samme problem med TDC. Du kan eventuelt bruge Yahoo messenger istedet. Hvis du downloader den fra yahoo.com  (den fra yahoo.dk er en ældre version uden webcam). Den messenger fra yahoo.com er med webcam function, og den virker også sammen med TDC's routere.
23. maj 2002 - 14:35 #8
Hvis det kan være til nogen hjælp så skal du åbne for "incoming UDP ports: 5004-65535" og "outgoing UDP ports 5004-65535" - men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan du skal gøre det med din router. Jeg løb selv ind i problemet og åbnede dem i min firewall (ZoneAlarm Pro) og nu kører både lyd og video fint (Stofanet på kabelmodem)...  Men nu ved du da i det mindste hvilke porte du skal have fat i  ;-)

(er det mon martin hagelund fra Århus, - altså tidligere Holstebro?)