Avatar billede hba Nybegynder
23. maj 2000 - 11:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder man ud af om man er på .com eller.dk

Hej.

Jeg har en form med 2 felter.
Hvis man er på www.mitsite.com skal felt2 skjuls.
Hvis man er på www.mitsite.dk skal felt1 skjuls.

Hvordan gør man det?

Henrik
Avatar billede jhr Nybegynder
23. maj 2000 - 22:29 #1
Brug cgi-variable.
Bl.a. følgende felter vil automatisk få fyldt cgi-variable på:
HTTP_Referer <= brug denne...
Query_String
Path_Info
Remote_Addr
Server_Port
Server_Software
Server_Name
Server_Protocol
HTTP_USER_AGENT

Du skal indsætte et felt som hedder http_referer.

Herefter skal du i show/hide for det aktuelle felt angive noget som følger
(det felt som skal skjules ved dk-version:
@right(http_referer; 2)="DK"
og i det andet felt:
@right(http_referer; 2)!="DK"
Avatar billede hba Nybegynder
24. maj 2000 - 11:54 #2
Hej Johnny.

Tak for nytest.nsf Jeg har først lige fået den lagt på serveren, pga. der var strøm afbrydelse i går og domino serveren er ikke sat til at starte automatisk (den er installeret som en NT service).

Ang. Dette spørgsmål så kan ikke få det til at virke.

Men.

Jeg lavede disse 2 felt som hedder:
Server_Name med typen Text og Computed for display, og valuen Server_Name
Postfix  med typen Text og Computed, og valuen @Subset(@Explode(Server_Name ; "." ); -1)

I det felt som skal skjules ved Postfix = dk bruger denne formel:
@If(Postfix = "dk"; @True; @False)

I det felt som skal skjules ved Postfix = com bruger denne formel:
@If(Postfix = "com"; @True; @False)

Der er flugeben i "Hide paragraph if formula is true" for begge felter.

Det virker også helt fint i min test db domaintest.nsf men ikke en den jeg skal bruge det i.

Jeg har testet at [Server_Name] indeholder det rigtige www.xxxx.dk
og at Postfix indeholder dk

Håber at du kan hjælpe.

Hilsen Henrik
Avatar billede jhr Nybegynder
24. maj 2000 - 09:31 #3
Hvordan har du testet det?
Et computed for displayfelt skal man passe lidt på med fra webclienten, da det først beregnes efter at resten af dokumentet er åbnet - og så er det for sent i forhold til show/hide funktioner.

mvh.

JHR
Avatar billede hba Nybegynder
25. maj 2000 - 08:33 #4
Hej johnny.
Jeg har sendt dig en mail.