Avatar billede k-s-d Nybegynder
20. februar 2002 - 15:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er jeg dum ?

Det HER VIL IKKE VIRKE
Det er menigen at et per. logger ind og saa kommer han et bestemt sted hen og hvis det er en en anden saa et andet sted.. men det virker NADA ; (((((((((

<%
    strConn = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("adgangskontrol.mdb")

    Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

'Den slår ens brugernavn og adgangskode op i databasen
    strQ = "SELECT * FROM Adgangskoder WHERE (Password='" & Request.Form("pw") & "')" & _
            " AND (Username = '" & Request.Form("login") & "');"

        objRS.Open strQ, strConn

'Kan den ikke finde en bliver man sendt tilbage med en fejlmeddelelse
    If objRS.EOF Then

    Response.Redirect("login.asp?valg=fejl")

'Kan den godt finde en bliver session("Adgang") sat til Godkendt så man kan komme ind til godkendt.asp
Else

    Session("Adgang") = "Godkendt"

    Response.Cookies("oplysninger")("Username")=objRS("Username")
    Response.Cookies("oplysninger")("Password")=objRS("Password")
    Response.Cookies("oplysninger")("RealName")=objRS("RealName")

UserName = Request.Form("login")
IF UserName = "bush" THEN Response.Redirect("http://www.bush-site.dk")
ELSEIF Username = "reagan"
THEN
    Response.Redirect("http://www.reagan-site.dk"
End If

    objRS.Close
    Set objRS = Nothing
    END IF
%>

plz help det eneste den gør er at åbne kontrol.asp det er det eneste og det ER FORKERT
Avatar billede k-s-d Nybegynder
20. februar 2002 - 15:02 #1
Jeg faar denne fejl medd.

Microsoft VBScript compilation error '800a0408'

Invalid character

/rabbit/kontrol.asp, line 27

IF UserName = "bush" THEN Response.Redirect("http://www.bush-site.dk")
-------------------------^
Avatar billede goatshrine Nybegynder
20. februar 2002 - 15:03 #2
prøv at smide det efter then ned på næste linie
Avatar billede fastwrite Nybegynder
20. februar 2002 - 15:04 #3
hvor står kontrol.asp henne i din kode? Kan du ikke i din database skrive den sti dine brugere kommer hen til, i stedet for at gøre det som asp kode?
Avatar billede goatshrine Nybegynder
20. februar 2002 - 15:06 #4
IF validering THEN
bla bla
ELSE
bla bal
END IF
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2002 - 15:06 #5
IF UserName = "bush" THEN
Response.Redirect("http://www.bush-site.dk")
ELSEIF
Username = "reagan" THEN
Response.Redirect("http://www.reagan-site.dk")
End If
Avatar billede k-s-d Nybegynder
20. februar 2002 - 15:13 #6
fastwrite det der sker er at jeg har en login side saa gaar den ind på kotrol.asp og leder efter login og pass i databasen og saa gik den saa videre til godkendt.asp men det skal den ik den skal gaa ind på kontrol.asp óg kontrollere at login er korrekt og derefter gaa ind paa en bestemt side alt efter hvem det er som log´er ind..
Avatar billede k-s-d Nybegynder
20. februar 2002 - 15:22 #7
Keyser <----- Nu faar jeg denne fejl medd.

Microsoft VBScript compilation error '800a03f9'

Expected 'Then'

/rabbit/kontrol.asp, line 29

ELSEIF Username = "reagan"
--------------------------^
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2002 - 15:32 #8
hov...

IF UserName = "bush" THEN
Response.Redirect("http://www.bush-site.dk")
ELSEIF Username = "reagan" THEN
Response.Redirect("http://www.reagan-site.dk")
End If

prøv at indsæt det - og hvis det ikke virker, så prøv lige at kom med koden som den er efter dine rettelser...
Avatar billede k-s-d Nybegynder
20. februar 2002 - 15:36 #9
thx m8 det har sq taget sin tid med det der skidt...

men kan man ik faa din icq, til næste gang det gaar galt ; )
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2002 - 15:40 #10
prøv at klik på mit brugernavn...