Avatar billede dontron Nybegynder
13. juni 1999 - 02:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

onMouseout er altså lidt mystisk

Jeg har et <SPAN> som jeg viser - og på mit <SPAN> har jeg en onMouseout - den bliver kaldt fint når min mus forlader mit <SPAN>.
MEN! Hvis jeg kører musen hen over den tekst som står i mit <SPAN> så fyrer den også onMouseout, selvom jeg jo faktisk stadig befinder mig i mit <SPAN>

Er der nogen som har en løsning på dette?

Prøv selv: http://chat.dontron.dk/ChatServer/Temp/Menu/MouseTest.htm

Source:

<HTML>

<HEAD>
<script language=javascript>
  function hideMenu() {
    document.all.myMenu.style.display=''none'';
  }
  function showMenu() {
    document.all.myMenu.style.display='''';
  }
</script>
</HEAD>

<BODY>
<a href="java script:showMenu();">Tryk her</a><br>
<span id=myMenu style="width:250px;height=100px;background-color:#AAAAAA;display:none;" onMouseout="java script:hideMenu();">
<b>
<br>
<a href="blabla.htm">Prøv at køre musen over teksten</a><br>
<a href="blabla.htm">så vil du se</a><br>
<a href="blabla.htm">at den kalder onMouseout</a><br>
</b>
</span>

</BODY>
</HTML>

Avatar billede qwa Nybegynder
13. juni 1999 - 11:58 #1
Hej dontron.

Jeg har fundet dit problem.
Du lavet fejl oppe i starten hvor der står document.all.myMenu.style.display='none'; i stedet for at skrive 'none' skal du skrive 'all'

Att:Kenneth Kristensen
e-mail:Annet´tek@post4.tele.dk
Avatar billede dontron Nybegynder
13. juni 1999 - 16:48 #2
Ja klart!
så får jeg en :
"Error: Could not get the display property, invalid argument"

Der findes da heller ikke nogen display property der hedder all - hvad skulle den gøre?

Avatar billede qwa Nybegynder
13. juni 1999 - 16:51 #3
Hej.

Jeg har været ind på siden og sagt vis kilde og gemt den på mit skrivebord så kiggede jeg lidt på den også fandt jeg fejlen. Det virker fint hjemme ved mig.
Avatar billede qwa Nybegynder
13. juni 1999 - 17:26 #4
>>Dontron

Prøv og gå ind på denne adresse det er på min hjemmeside så kan du se at den virker!!!

http://www.qwa.subnet.dk/crew/test/
Avatar billede dontron Nybegynder
13. juni 1999 - 17:43 #5
prøv lige at køre musen hen over teksten i layer på din side
"Error: Could not get the display property, invalid argument"
Avatar billede qwa Nybegynder
13. juni 1999 - 17:46 #6
Hvad er det ny Layer er???
Avatar billede dontron Nybegynder
13. juni 1999 - 20:02 #7
IE har ikke Layers - det er Netscape
IE har spans

Avatar billede Slettet bruger
13. juni 1999 - 21:35 #8
Tror du ikke det skal se sådan her ud:

<HTML>

<HEAD>
<script language=javascript>
  function hideMenu() {
    document.all.myMenu.style.display='none';
  }
  function showMenu() {
    document.all.myMenu.style.display='';
  }
</script>
</HEAD>

<BODY>
<a href="java script:showMenu();">Tryk her</a><br>
<span id=myMenu style="width:250px;height=100px;background-color:#CC0000;display:none;">
  <b>
  <br>
  <a href="blabla.htm" onMouseout="java script:hideMenu();" onMouseon="">Prøv at køre musen over teksten<br>
  så vil du se<br>
  at den kalder onMouseout</a><br>
  </b>
</span>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede dontron Nybegynder
14. juni 1999 - 11:49 #9
onMouseon?!?!?!
hehe hverken Netscape eller IE kender den tag - så nej, det virker ikke
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 12:15 #10
Det virker da fint!
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 12:15 #11
IE!
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 1999 - 12:17 #12
Du kan også nøjes med:

<a href="blabla.htm" onMouseout="java script:hideMenu();"> Prøv at køre musen over teksten<br>
  så vil du se<br>
  at den kalder onMouseout</a>

Du kan da ikke mene at du ikke kender onMouseon="", når du kender onMouseout?
Avatar billede dontron Nybegynder
15. juni 1999 - 14:18 #13
Der findes onMouseover, onMouseout, onMouseup, onMousedown
Hvor har du fundet oplysninger om onMouseon??
Du har ikke testet den da, du får script fejl i alle browsere.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 1999 - 15:10 #14
øhh... fuck what a screwup!

sorry... :-&#124;&#124;

men scriptet virker da med min onMouseout, ikk'?
Avatar billede dontron Nybegynder
15. juni 1999 - 15:19 #15
Nej hvis du læser min beskrivelse skal den netop IKKE lukke ved mouseOut på teksten, men kun på SPAN tagget
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 1999 - 15:50 #16
så kan du jo ikke have teksten som link!
Avatar billede powerboy Nybegynder
23. juni 1999 - 11:16 #17
Hey dontron
Jeg har mailet dig source til et prg. der kan det du vil .. Prøv det :)