Avatar billede lbl Nybegynder
18. februar 2002 - 14:13 Der er 15 kommentarer

STLport - hvor skal det ligge?

jeg prøver på at køre et lille c++ program i Watcom. Det virker ikke. jeg har en diskette med STLport... og jeg har lagt det ind i mappen C++.
når jeg indstiller sources skriver jeg .....h\stlport\stl; ligger STLport det forkerte sted?
Avatar billede chries Nybegynder
18. februar 2002 - 14:35 #1
har du fulgt instruktionerne i install filen ? hvad får du af fejl ?
Avatar billede chries Nybegynder
18. februar 2002 - 14:36 #2
du kan hente den nyeste version på deres hjemme side, og hvis der ikke er nok hjælp at hente her, har de også et forum.

www.stlport.com
Avatar billede lbl Nybegynder
18. februar 2002 - 15:35 #3
det er en zip-fil der "automatisk" vælger c++ mappen. er det den rigtige mappe? eller skal den ligge i h-mappen?
Avatar billede lbl Nybegynder
18. februar 2002 - 15:37 #4
de fejlmeldinger jeg får er at programmet ikke kan finde STL....
jeg går lige på den side du nævner!
Avatar billede chries Nybegynder
18. februar 2002 - 15:37 #5
ifølge deres hjemmeside kan du ligge den hvor du vil, bare mappen det ligger i hedder stlport.

Hvad får du af fejl ?
Avatar billede chries Nybegynder
18. februar 2002 - 15:40 #6
du skal angive hvor compileren kan hente stl filerne eller angive hele path navn når du includer.

#include <h:\stlport\stl\vector.h>

det bedste er dog at angive sti'er hvor compileren skal søge efter dem. Ved ikke lige hvor man gør det for watcom c++
Avatar billede lbl Nybegynder
18. februar 2002 - 15:41 #7
lige et øjeblik jeg skal lige køre programmet igen!
Avatar billede lbl Nybegynder
18. februar 2002 - 15:52 #8
jeg skal lige huske at skrive: når jeg går ind under compiler Switches og include directories så sætter jeg en sti til STL:
S(%watcom%)\h\stlport\stl; men programmet kan ikke finde stedet. jeg får bl.a. fejlen: Error!E336 declaration specifiers are required to declare 'string' - den kan altså ikke finde string der ligger i STL!
Avatar billede lbl Nybegynder
18. februar 2002 - 15:55 #9
jeg så ikke din sidste kommentar før nu. Hvordan kan det være at du skal skrive h for h-mappen når STL ligger under C++ mappen?
Avatar billede chries Nybegynder
18. februar 2002 - 15:56 #10
skal det ikke være S(%watcom%)\h\stlport\ ?
Avatar billede chries Nybegynder
18. februar 2002 - 15:57 #11
det med -> #include <h:\stlport\stl\vector.h>
jeg misforstod det du skrev , derfor :-)
Avatar billede lbl Nybegynder
18. februar 2002 - 16:00 #12
det sidste i stien er vist rigtig nok. ...\stlport\stl; der ligger også en mappe med det navn.
Avatar billede chries Nybegynder
18. februar 2002 - 16:04 #13
Nu har jeg ikke lige den samme version som du har, men hos mig ligger string i stlport\ og det stl bruger intern i stlport\stl
Avatar billede chries Nybegynder
18. februar 2002 - 16:05 #14
ups, så ikke din sidste indlæg, så du har \stlport\stl\stl\ ?
Avatar billede lbl Nybegynder
19. februar 2002 - 14:04 #15
Nu har jeg vist fundet løsningen. STLport skal ligge et andet sted end i mappen C++. Nemlig i mappen h. Det skal lige forsøges først! Tak for kommentarerne chries!