Avatar billede angelfire Nybegynder
18. februar 2002 - 12:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hmm... kritisk poblemos...

JEg har et temlig KRITISK problem jeg kan ikke logge på min win2k maskine. jeg har hørt at man kan bruge en linux boot disk til et eller andet forklar venligst, vis der er nogen der kan. eller en anden måde at undgå password prompten. DET ER KRITISK OG DET HASTER.

Desuden er computeren nittet i alle huller så jeg kan ikke åbne den og pille HDD'en ud :(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. februar 2002 - 12:40 #1
Så vidt jeg ved, er der ingen vej uden om, det ville jo også være et seriøst sikkerhedsbrist.
Avatar billede hvhome Nybegynder
18. februar 2002 - 12:41 #2
hmm kan du ikke logge på som local administrator

HVHOME
Avatar billede angelfire Nybegynder
18. februar 2002 - 12:42 #3
det er der jeg har problemet. For Local admin ER den ENESTE bruger konto på maskinen
Avatar billede hub Nybegynder
18. februar 2002 - 12:44 #4
If you have ever lost your password to the built-in administrator account in Windows NT, then perhaps you know what a pain it was to reinstall NT and all the programs on the machine. Well….. Worry no more because I have a simple solution for you. Just Boot up with DOS and delete the sam.exe and sam.log files from Winnt\system32\config in your hard drive, Now when you boot up in NT the password on your built-in administrator account will be blank (No password). This solution works only if your hard drive is FAT.

Hvis filystemet er NTFS. er der en løsning her:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede jimse Nybegynder
18. februar 2002 - 12:45 #5
Så må du formentlig igang med en frisk installation.
Avatar billede hvhome Nybegynder
18. februar 2002 - 12:46 #6
normalvis er det kun i fejlsikret tilstand ved win 2k og win xp man kan komme i kontakt med local administrator
Avatar billede angelfire Nybegynder
18. februar 2002 - 12:47 #7
Jeg takker for den hurtige hjælp.

Og hub det virker. Mange mange tak
Avatar billede eagle123 Nybegynder
20. februar 2002 - 14:23 #8
Du kan prøve at formatere det kan man godt gøre uden password - det skulle hjælpe