Avatar billede exil Nybegynder
18. februar 2002 - 09:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

finder ikke OS

Jeg har fået følgende problem: Når jeg starter op min computer kommer den med en besked der siger „No operative system can be found“. Uanset hvad jeg ”trykker” på så kommer jeg ikke videre herfra.

Jeg har ingen ide om hvad der har sket med computeren forud for dette, da der også er andre der benytter den.

Hvad kan der ha sket og hvad kan jeg g øre for at få den til at fungere igen?
Avatar billede hvhome Nybegynder
18. februar 2002 - 09:40 #1
er du sikker på at der ikke er fejl på hdd

Med venlig hilsen
HVHOME
Avatar billede fastwrite Nybegynder
18. februar 2002 - 09:42 #2
Har du en sikkerhedsdisk? Prøv med den, for det lader til at visse vitale filer er blevet fjernet fra harddisken, filer som gør at den ikke kan starte ordentligt op.
Avatar billede krohn Praktikant
18. februar 2002 - 09:55 #3
Put din win 2k cd i og sæt din pc til at boote på cdrom, du får 3 valgmuligheder.
1.rep
2.slette indholdet af dine windows mapper og instalere på ny
3. beholde dine gamle windows mapper og lave nye
I alle tilfælde vil dine data blive på din hd og ligge i div mapper
Avatar billede exil Nybegynder
18. februar 2002 - 09:57 #4
Jeg lavet en kopi med Drive Image, men jeg tænkte jeg ville høre om der ikke var andre udveje, da jeg vil miste en del dokumenter om jeg reindstallerer med den.
Avatar billede krohn Praktikant
18. februar 2002 - 09:59 #5
Du vil ikke midste nogle doc. hvis du gør som over...
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. februar 2002 - 10:36 #6
gør som krohn skriver, det er derfor man har repair muligheden.

spring den første repair over, gå videre med installationen, så får du muligheden for enten at installere eller reparere den bestående install.
Avatar billede exil Nybegynder
18. februar 2002 - 10:44 #7
Ok, jeg prover i aften efter arbejd. :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. februar 2002 - 10:55 #8
ja, det går nok ikke at fuske med det i arbejdstiden ;o)
Avatar billede exil Nybegynder
19. februar 2002 - 11:48 #9
Nu har jeg prøvet det foreslåete. Jeg blev nødt til at benytte en bootdiskette for at komme ind i DOS, men jeg kan ikke læse c-drevet fra DOS. Det eneste jeg kunne læse var a> drevet. Hvad kan det være, har jeg fået en HD fejl?
Avatar billede krohn Praktikant
19. februar 2002 - 11:51 #10
Sæt dit cdrom drev til 1. boot i din bios og i med win 2k så køre det derfra
Avatar billede exil Nybegynder
19. februar 2002 - 12:39 #11
De prøvede jeg også, dog uden at lykkes.
Avatar billede hvhome Nybegynder
19. februar 2002 - 16:42 #12
Jeg fornemmer at din Harddisk slet og ret ikke bliver set af systemmet
prøv og i din bios og se om den auto deteckter den

hvis den ikke gør det kan det være din controler på harddisken der røget  sig en tur

venlig hilsen
HVHOME
Avatar billede exil Nybegynder
19. februar 2002 - 17:42 #13
Jeg har også den fordemmelse da den simpelthen nektede at læse fra c>drevet i DOS. Hvordan gør jeg for at autodetecte HD i BIOS?
Avatar billede exil Nybegynder
22. februar 2002 - 16:21 #14
Jeg lukker spørgsmålet, så...