Avatar billede chrilles Nybegynder
17. februar 2002 - 15:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan: Træk en dato (Date()) fra Feltet "NewsEndDate" ?

I design view for feltet DateDiffNews vil jeg gerne have beregnet værdien af forskellen mellem datoen i feltet DateEndNews og dagen i dag (Date()). Hvordan gør jeg det.

Outputtet skulle gerne være et negativt eller positivt tal, - eller 0 hvis datoerne er ens.

Jeg har kigget på Datediff - men der er en hel masse parametre som jeg ikke forstår - og jeg kan altså ikke få det til at virke.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe. Jeg anvender Access 2000.

Avatar billede chrilles Nybegynder
17. februar 2002 - 15:51 #1
Kodestumpen jeg leder efter er alstå det som der skal stå i Default Value for DateDiffNews
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2002 - 16:06 #2
You can NOT do this in Default Value!
Avatar billede chrilles Nybegynder
17. februar 2002 - 16:12 #3
Accepteret - men kan du fortælle mig hvordan jeg så får værdien af datediff-beregningen ind i fletet DateDiffNews?
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2002 - 16:12 #4
chrilles> In Default Value you can use KNOWN values such as Date() Or Now() but you CAN NOT calculate a value from another field in the record becuase it is UNKNOWN! While you are entering data into a record the record DOES NOT exist yet and only when ALL (necessary) fields have been enetered is the record written to the table. So DateDiffNews doesnt know th evalue of DateEndNews UNTIL after the record has been written to the table. Hope you understanbd what I mean!

If you enter the data through  a form then this IS possible.

In the forms BEFORE UPDATE event add

Me.DateDiffNews  = DateDiff( Me.DateEndNews, Date())
Avatar billede chrilles Nybegynder
17. februar 2002 - 16:16 #5
Thanks a lot. I guess I need to enter the code in my ASP page in stead. Thanks a lot again for your detailid explanation and your fast answer. I understand now!
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2002 - 16:16 #6
Little error there!
This gives you the diffrence in days! Try looking at HELP for other paramters!

Me.DateDiffNews  = DateDiff("d", Me.DateEndNews, Date())
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2002 - 16:19 #7
Yes you can do it in ASP JUST before you write the data to the databases!