Avatar billede teach-me-php Nybegynder
15. februar 2002 - 22:57 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

finde fejlen???php

Hvem kan finde fejlen i denne nyhedsscript.....min side ligger på friserverplads.dk hvis det skulle have nogen speciel effekt..

koden til insert.php

<html>
<body>
<?
if ($kodeord=="kodeord"){
echo "nyheden er tilføjet";
$db=mysql_connect("brugernavn@localhost", "brugernavn", "password");
mysql_select_db("brugernavn@localhost");
$nyhed_dato=time();

mysql_query("insert into nyheder (dato,overskrift,tekst)
values ('$nyhed_dato','$nyhed_overskrift','$nyhed_tekst')");
}
else {
?>
<form method=post action=<? echo $php_self; ?>>
kodeord:<br>
<input type=password name=kodeord><br>
overskrift:<br>
<input type=text name=nyhed_overskrift><br>
tekst:<br>
<textarea name=nyhed_tekst>Her indtastes nyheden</textarea><br>
<input type=submit value=skriv>
</form>
<?
}
?>
</body>
</html>

og så til den fil der skal skrive det hele ud på en side...

visindhold.php

<html>
<body>
<?
$db=mysql_connect("brugernavn@localhost", "brugernavn", "password");
mysql_select_db("brugernavn@localhost");
$foresp= mysql_query("select dato,overskrift,tekst from nyheder order by dato desclimit 0,2");
while($data=mysql_fetch_array($foresp)){

echo "<b>$data[1]</b>-";
echo date("j/n - Y",$data[0]);
echo "<br>$data[2]<br><br>";
}
?>
</body>
</html>
Avatar billede snigermunken Nybegynder
15. februar 2002 - 22:59 #1
og hvad er problemet? skal vi gætte det?
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
15. februar 2002 - 23:02 #2
sorry....

Problemet er at ikke kan finde noget på visindhold.php
siden bliver bare helt blank.....jeg har skrevet rigtige informationer ang. mysql, men det ryger vist ikke ind i tabellerne,,,

mysql_select_db("brugernavn@localhost"); jeg tror det er i denne kode det går galt, men jeg er ikke sikker.....det der localhost det er skrevet da man SKAL have det for at connecte på friserverplads.dk
Avatar billede -abekat- Nybegynder
15. februar 2002 - 23:02 #3
hvad får du af fejl?
Avatar billede -abekat- Nybegynder
15. februar 2002 - 23:03 #4
prøv at skrive "echo mysql_error();" under der hvor du connecter til din database og skriv hvad den siger
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. februar 2002 - 23:06 #5
$foresp= mysql_query("select dato,overskrift,tekst from nyheder order by dato desclimit 0,2");
skal vel være
$foresp= mysql_query("select dato,overskrift,tekst from nyheder order by dato desc limit 0,2");
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. februar 2002 - 23:07 #6
Og så skal den linie jo strengt taget ALTID være noget i retning af

      $foresp= mysql_query("select dato,overskrift,tekst from nyheder order by dato desc limit 0,2") or die(mysql_error());

Opfat det som en opfordring til at hjælpe dig selv.
Avatar billede fbb Nybegynder
15. februar 2002 - 23:11 #7
Tror jeg ha samme problem som dig.. jeg kan ikke få den til at connect til min mysql på friserverplads.dk :( og har prøvet alt muligt.. men hvis jeg prøver på mit eget domæne virker det hele fint!
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
15. februar 2002 - 23:11 #8
jeg tror fejlen ligger i tilføj filen da det overhovedet ikke ryger ind i mysql
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. februar 2002 - 23:14 #9
Ja, du skal da i hvert fald ikke skrive "brugernavn@localhost" - måske
skal du skrive "localhost", men det har de vel fortalt dig. Ikke?
Avatar billede fbb Nybegynder
15. februar 2002 - 23:14 #10
teach-me-php, kendet dit script det er fra websteps.dk og det virker fint på min egen serve/domæne.. men ikke på friserverplads, og ja det ryger ikke ind i mysql.. da den ikke kan finde connect til den.. !
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
15. februar 2002 - 23:14 #11
Hvis jeg i denførste fil sætter den der mysql error() kommer der denne fejl
hvis koden ser sådan her ud

<html>
<body>
<?
if ($kodeord=="kodeord"){
echo "nyheden er tilføjet";
$db=mysql_connect("brugernavn@localhost", "brugernavn", "password");
mysql_select_db("brugernavn@localhost");
$nyhed_dato=time();

mysql_query("insert into nyheder (dato,overskrift,tekst)
values ('$nyhed_dato','$nyhed_overskrift','$nyhed_tekst')");
}
else {
?>
<form method=post action=<? echo $php_self; ?>>
kodeord:<br>
<input type=password name=kodeord><br>
overskrift:<br>
<input type=text name=nyhed_overskrift><br>
tekst:<br>
<textarea name=nyhed_tekst>Her indtastes nyheden</textarea><br>
<input type=submit value=skriv>
</form>
<?
}
?>
</body>
</html>

denne fejl kommer der
Parse error: parse error in D:\Webs\friserverplads.dk\sadnam\tilfoej.php on line 8
Avatar billede fbb Nybegynder
15. februar 2002 - 23:15 #12
erik...:
Nødvendig info for brug af din MySQL Database:

Host: dit_brugernavn@localhost
Brugernavn: dit_brugernavn
Password: dit_password

kilde friserverplads.dk

(Jeg vil også godt vide hvor det ikke virker)
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
15. februar 2002 - 23:16 #13
og linie 8 er den med mysql error...

mysql error() er ikke med i ovenstående kode...men den er lagt under mysql_select_db("brugernavn@localhost");
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
15. februar 2002 - 23:17 #14
fbb>>Vil du ikke gøre mig en tjeneste at prøve at uploade filerne til dit eget webhotel......plz
Avatar billede fbb Nybegynder
15. februar 2002 - 23:18 #15
det virker hvis du har taget kode fra websteps.dk og ikke lavet om så virker det fint..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. februar 2002 - 23:18 #16
Du vil ikke få syntaksfejl hvis du skriver det som foreslået.

Host er kun nummer eller navn på en maskine. Det er noget
vrøvl at blande et brugernavn ind i det.
Avatar billede fbb Nybegynder
15. februar 2002 - 23:20 #17
erik, det vil jeg og så mene.. men det vil ikke virker, forsøgte her for et par timer siden for en af mine venner, at få den til at connect men det vil bare ikke virke!
Avatar billede fbb Nybegynder
15. februar 2002 - 23:21 #18
På mit domæne ville det sådan ud:
$db=mysql_connect("localhost", "brugernavn", "password");
mysql_select_db("brugernavn_dk_db");
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
15. februar 2002 - 23:21 #19
ok...det vil sige at der ingen fejl er...tak for hjælpen.......
fbb>>Dig og erik kan godt få halvdelen hver hvis i vil
Avatar billede fbb Nybegynder
15. februar 2002 - 23:24 #20
teach, det virker jo ikke... den vil jo ikke connect på friserverplads.dk men er sikker på det vil virke hvis du prøver en anden udbyder!
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
15. februar 2002 - 23:26 #21
kan du ikke lige give mig en side hvor der er php og mysql understøttelse...
Avatar billede fbb Nybegynder
15. februar 2002 - 23:26 #22
Men tak for points :)
Avatar billede fbb Nybegynder
15. februar 2002 - 23:27 #23
køb et webhotel på www.wannafind.dk (linux) deres server er skid go!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. februar 2002 - 23:27 #24
teach-me-php: læg lige mærke til at du slet ikke har vist
os den linie, du siger, der er syntasksfejl i. Det kan så være
ligemeget nu, men det er jo dig der lavet et eller andet forkert.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. februar 2002 - 23:28 #25
...eller den nye "opkomling": www.cliche.dk  :)
Avatar billede fbb Nybegynder
15. februar 2002 - 23:29 #26
Http://www.findwebhotel.dk  men prøv her måske