Avatar billede x9bit Nybegynder
15. februar 2002 - 20:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Klamt fysik *HJÆLP*

Hmmm jeg har en smule problmer med noget klamt fysik...som meget gerne skulle afleveres imorgen *host* idag.

Vi har et tog, der kører med den KONSTANT fart 16km/t op ad en bakke... Gnidniningkoefficienten, u, er 0,13 og normalkraften er 123*10^3N. Toget vejer 125*10^3kg

Bestem den maksimale stigning , toget kan forcere... ???
Avatar billede agony Nybegynder
15. februar 2002 - 20:16 #1
5 grader ;)
Avatar billede nitrix Nybegynder
15. februar 2002 - 20:17 #2
Jeg er ikke sikker da det er en hel uge siden jeg har leget med fysik. Men du kunne prøve med F=m*a eller nogle andre formler.

Det dejlige ved fysik er jo at vi har en masse dejlige formler.
Avatar billede x9bit Nybegynder
15. februar 2002 - 20:21 #3
agony> lidt mere detaljeret tak :D
nitrix> tro mig det har jeg også prøvet, men jeg synes ikke rigtigt jeg kommer nogle veje...
Avatar billede x9bit Nybegynder
19. februar 2002 - 16:17 #4
Hmmm, lukker lige spørgsmålet efter som jeg selv har fundet løsningen....