Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 18:48 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

JUMP TO

Hej jeg har brugt en Jump To menu, kig her: http://www.findi.dk/html/script/java-scripts/jumpto.php
Men så satte jeg det ind i Frontpage, og jeg brugte den side som hedder HEADER, hvor der er to FRAMES, og jeg har lagt JUMP TO menuen, i øverste frame, men problemet er bare at når man klikker på en side fra JUMP TO menuen så kommer den frem i hele siden, jeg vil have at den frem i den anden frame, plz hjælp mig!!!!
Hvis i ved hvad jeg skal gøre så plz skriv tilbage til mig.
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 18:51 #1
Det er vist nok fordi du har top.location.href

Udskift top med dit framenavn.
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 18:58 #2
det dur heller ik
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 19:01 #3
hvad så med
top.FRAMENAVN.location.href
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 19:28 #4
dur heller ik
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 19:54 #5
top.FRAMENAVN.location.href

Den virker, har lige testet.
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 19:55 #6
<html>

<head>
<title> </title>

<script language="JavaScript">
<!--
function jumppage(sel) {
var i = sel.selectedIndex
if (i!=0) { top.FRAMENAVN.location.href = sel.options[i].value }
}
// -->
</script>

</head>

<body>

<FORM method="post" action="test.asp" name="">
<SELECT name="go" onChange="jumppage(this);" size=1>
<OPTION value="-">Vælg en side:  </OPTION>
<OPTION value="http://www.jubii.dk">Jubii</OPTION>
<OPTION value="http://www.google.com">Google</OPTION>
</SELECT>
</FORM>

</body>
</html>
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 20:20 #7
Vil du ik fortælle mig hvordan, i chat? har du msn el. icq? min msn messenger email er lts35@msn.com og mit icq nr. er 143548592.
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 20:33 #8
Du kan hente det eksempel jeg har lavet her:

http://hjem.get2net.dk/elkrog/eksempel.zip
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 21:31 #9
Har fundet ud af det, men nu har jeg et nyt problem, håber du kan hjælpe mig, jeg har fået det der JuMP TO til at dur, men jeg har sat den ind i index som Iframe, hvis du ved hvad det er, og når jeg klikker derfra der dur det ik, håber du kan hjælpe mig.
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 21:34 #10
tjek selv min side, www.manutd2002.yum.dk, der kan du se at jeg har brugt Iframe, men da jeg klikkede på preview i Index, fodi jeg har brugt Iframe, dur den ikke, men fra selve siden, som hedder a1.htm dur Jump To menuen godt
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 21:37 #11
Dvs. du bruger iframes i stedet for frames ?

Jeg kigger lige på det.
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 21:48 #12
nej, jeg har en HEADER hvor jeg har den Jump TO menu, men så har jeg brugt Iframe for at sætte den ind ovenover Index.htm hvis du ved hvad jeg mener, du kan se at den dur hvis du går ind i http://www.manchesterunited2002.subnet.dk/a1.htm så kan du se at det dur, PERFEKT. Håber du kan hjælpe mig.
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 21:59 #13
Nu er jeg efterhånden lidt i tvivl om hvad du mener.

Du har index.htm, her i er din JUMP TO-menu som så skal skifte i en iframe.

Er det korrekt antaget?
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 22:05 #14
Jeg har lavet en page, som hedder A1.htm, så har jeg sat den ind i INDEX, sådan en kalder man en Iframe, en slags html kode, hvor man kan sætte den oven på index.htm hvis man kan sige det på den måde, og sådan en kaldes en Iframe. og i den i frame har vi http://www.manchesterunited2002.subnet.dk/a1.htm ovenover http://www.manchesterunited2002.subnet.dk/index.htm hvor den så vil se sådan ud.
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 22:10 #15
Jeg ved godt hvad iframes er,
jeg var bare i tvivl om hvad det var du ville have lavet.

Vender tilbage om et øjeblik
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 22:20 #16
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 22:21 #17
YES!! Takker hvordan har du gjort? vil du ik fortælle mig det?
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 22:25 #18
Jo selvfølgelig.

Man skal bare definere hele "stien"

Først iframen (navn=iframe), så det framenavn siden skal skifte i (navn=main).

top.iframe.main.location.href
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 22:33 #19
skal jeg skrive den i a1.htm el. index.htm for jeg har skrevet den i a1.htm men den dur stadig ik i index.htm
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 22:34 #20
Kan du ikke bare bruge mit eksempel.
Det er dine sider jeg bare har rettet til.
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 22:36 #21
ok
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 22:37 #22
kan du ik lige gi mig adressen hvor jeg kan hente den, for jeg har kommet til at slette den, lloyd.sip der. UNDSKYLD
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 22:39 #23
http://hjem.get2net.dk/elkrog/lloyd.zip

Ellers bare spørg hvis du er i tvivl.
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 22:51 #24
Tak for alt, men jeg vil lige spørge til sidst om du har en hjemmeside?
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 22:54 #25
Ja, det har jeg.
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 23:00 #26
hvad hedder den?
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 23:07 #27
Hej igen, har yderligere et problem adressen www.manchesterunited2002.subnet.dk/index.htm den dur alt det der med jump to menuen og det hele, men når man går ind i siden www.manutd2002.yum.dk så du JUMP TO menuen ikke, kan du hjælpe mig med det?
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 23:15 #28
Prøv (rettes i a3.htm):
top.frame.iframe.main.location.href

www.elkrog.net
Avatar billede lloyd Nybegynder
15. februar 2002 - 23:22 #29
yes tak det dur nu.
Avatar billede elkrog Nybegynder
15. februar 2002 - 23:24 #30
Selv tak, og tak for points.
Avatar billede lloyd Nybegynder
17. februar 2002 - 20:18 #31
hej igen, der er igen kommet problemer, nu hvis jeg skriver frame i a3.htm
så dur den ik i www.manchesterunited2002.subnet.dk/index.htm men den dur i www.manutd2002.yum.dk, hvordan gør man så for at det dur i begge steder?
Avatar billede elkrog Nybegynder
17. februar 2002 - 20:25 #32
Det tror jeg desværre ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede lloyd Nybegynder
21. februar 2002 - 08:04 #33
hej jeg har lige opdaget at nu dur, truppen ik??? plus links osv. alle med knapper??? hvad skal jeg gøre???
Avatar billede elkrog Nybegynder
21. februar 2002 - 08:26 #34