Avatar billede stefan Nybegynder
15. februar 2002 - 11:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Databinding

Jeg har et dataset med en tabel som indeholder to felter id og text, dataset'et vil jeg gerne binde til mit listview som også har to felter id og text.

Men hvordan fanden....gør jeg ?
Jeg har ingen problemer når det gælder et textfelt eller datagrid men hvordan gør man med et listview ?
Avatar billede picard Nybegynder
18. februar 2002 - 18:57 #1
Halløjsa

prøv flg.
Det er godt nok en anden måde at gøre det på, men det ser umiddelbart ud til at det er den eneste måde !

Dim dr As DataRow

  da.Fill(ds, "Customers")

  'gennemløb hver row i Row collectionen
  'Tilføj til items collection
    For Each dr In ds.Tables("Customers").Rows
      ListView1.Items.Add(dr("CompanyName"))
    Next

  'Bind Listviewens Tag property til "CompanyName" feltet
  ListView1.DataBindings.Add("Tag", ds.Tables(0), "CompanyName")

mvh.

Christian
Avatar billede stefan Nybegynder
01. oktober 2002 - 15:48 #2
ok...

Det er åbenbart ikke muligt at binde direkte til en listbox men din løsning ser ud til at være en mulighed
Avatar billede picard Nybegynder
01. oktober 2002 - 20:15 #3
Tak for pointene :)
havde helt glemt spørgsmålet ;o)