Avatar billede christoffer_soya Nybegynder
14. februar 2002 - 21:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan man lave et kunstigt key press

er det muligt at skrive noget kode som laver et kunstigt key press
f,eks noget som en browser opfatter som et tast på 'tab' tasten dette under microsoft vindows
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2002 - 21:28 #1
du må kun oprette et af hvert spøgsmål, du har to kørende med nødagtig samme spørgsmål
Avatar billede christoffer_soya Nybegynder
15. februar 2002 - 00:07 #2
det er ikke samme spørsmål!
det ene er om det kan lade sig gøre med javascript og dette drejer sig om det kan gøres med java
Avatar billede guldner Nybegynder
15. februar 2002 - 15:47 #3
Ja det er muligt. Se på klassen Robot. (http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/awt/Robot.html)
Der er en metode: public void keyPress(int keycode), som kan simulere et tastetryk. Som parameter tages en værdi for tasten. Se i klassen KeyEvent, som indeholder konstante for de forskellige taster. F.eks:
keyPress(KeyEvent.VK_BACK_SPACE) som simulerer et tryk på backspace.