Avatar billede Beach Mester
13. februar 2002 - 09:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Response.redirect history -1 eller noget der ligner, men uden at slette form input!

Ved ikke hvordan jeg laver dette.
Jeg vil gerne tilbagestille folk til forgående side hvis nogle betingelser er opfyldt. Dette virker også fint nok med:
Response.redirect ("http://freestyle.dk/kabler/opret.asp")
Men.... Da der ligger en form på siden med ret mange input´s. Er det muligt at bevare alt det som brugerne allerede har skrevet så de på ny kun skal indtaste det som der er fejl i (password)?

//Beach
Avatar billede peterheinzl Nybegynder
13. februar 2002 - 09:54 #1
Hvis du vil tilbagestille til formularen og bevare input´s kan du bruge
java script:history.back()
Avatar billede Beach Mester
13. februar 2002 - 09:57 #2
Hvordan får jeg lagt den ind?
Har lige prøvet: Response.redirect (java script:history.back(-1))
Den virker ikke:-(

//Beach
Avatar billede peterheinzl Nybegynder
13. februar 2002 - 10:07 #3
Du skal nok "write" det ala det her (ikke testet)

<%
    response.Write("<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">history.back();</SCRIPT>")

%>
Avatar billede Beach Mester
13. februar 2002 - 10:09 #4
Det virker desvære heller ikke:-(
Du kan lige få hele min kode hvis det har betydning:
Function checkfile()
'Læser linierne fra filen som indeholder password
Dim fso, f, filespec
Dim pw1, pw2
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
filespec = Server.MapPath(Request.Querystring("tlf") & ".txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
For intLine = 1 to 8
  f.SkipLine
Next
pw1 = f.ReadLine
pw2 = f.ReadLine
If pw1 <> pw2 Then
response.Write("<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2">history.back();</SCRIPT>")
End If
f.Close
End Function

//Beach
Avatar billede a1a1 Novice
13. februar 2002 - 11:35 #5
forrigeside = Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")

Response.Redirect(forrigesige)

:)
a1
Avatar billede a1a1 Novice
13. februar 2002 - 11:40 #6
men du kan ikke få dine variabler med....

du kan så evt. sende dem med

forrigeside = Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
forrigeside = forrigeside "?var1=" & var1 & "&var2=" & var2

Eller du kan oprette på samme side som folk indskriver, så vil variablerne være der hvis de ikke har alt rigtigt

if request.form("navn") <> "" and request.form("adresse") <> "" Then
opret
End If

<input type="navn" value=""" & navn & """>

osv....
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
13. februar 2002 - 16:09 #7
her:

<%
    Response.Write("<script language=""JavaScript"">" & vbCrLf & "")
    Response.Write("    {" & vbCrLf & "")
    Response.Write("        document.location='java script:history.back(1);';" & vbCrLf & "")
    Response.Write("    }" & vbCrLf & "")
    Response.Write("    </script>" & vbCrLf & "")
    %>

MVH
Mr.Meincke
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
13. februar 2002 - 16:10 #8
det virker (har testet det)
Avatar billede Beach Mester
14. februar 2002 - 00:07 #9
Takker mr. meincke, det var nøjagtigt det jeg skulle bruge og sørme om ikke også det virker som det skal:-)
BTW så skulle du ikke have haft din gang i eller omkring Ishøj i tidernes morgen?

>>>a1, takker for forsøget med da det skal bruges op til flere gange så vil din metode tage alt alt for lang tid at lave da der er rigtig mange variabler der skal med over.

//Beach