Avatar billede komp Nybegynder
12. februar 2002 - 11:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

XP går ned.

Hej

Jeg har et grafikkort, som er et NVIDIA Geforce 2 MX/MX 400. Når jeg installerer en driver til dette kort, så går xp ned. Det går godt en halv times tid, men herefter er det som om at grafikkortet disabler alle interupts. Man kan hverken slukke computeren eller flytte musen rundt. Man skal altså slukke for selve kontakten. Jeg har prøvet med alverdens drivere til dette kort. 23.11, 23.12, 23.83 og den inde på windows update, men lige lidt hjælper det. Nogen forslag?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
12. februar 2002 - 11:21 #1
Har du prøvet at sætte dit grafikkort på et anden slot?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2002 - 11:27 #2
ja - det lyder som en hardwarefejl - måske på kortet...
Avatar billede komp Nybegynder
12. februar 2002 - 11:37 #3
Jeg har ikke prøvet på et andet slot, men det fungerede jo fint i win 2K. Jeg prøver at følge jeres råd!
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 11:48 #4
Jeg har lige bøvlet med det samme på min fars computer i 3 dage.....

Jeg vidste at der var indstalleret directx 8.0 (jeg havde selv gjort det 1 mdr. før) men efter 3 dage gik jeg ind på windows update, og vupti......den kørte
Avatar billede komp Nybegynder
12. februar 2002 - 13:03 #5
Har prøvet at skifte slot, men det hjalp ikke. øv øv

e.p-> Jeg er ikke helt med på hvad du mener!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
12. februar 2002 - 13:23 #6
Gå i HELP/SUPPORT - og tryk på linket hvor der står noget med UPDATE - så tjekker den din hardware og henter eventuel nye drivere ned, og også XP's egne patches og updates henter den.. en ganske god funktion.
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. februar 2002 - 13:38 #7
det jeg mener er..........gå ind på http://windowsupdate.microsoft.com og opdater........det hjalp mig
Avatar billede komp Nybegynder
12. februar 2002 - 23:12 #8
Ikke for at være grov, men det er jo det der er hele problemet. Den driver der er inde på windows update får min xp til at gå ned.
Avatar billede e.p. Nybegynder
13. februar 2002 - 00:31 #9
har du den nyeste Directx 8.1
Avatar billede fastwrite Nybegynder
13. februar 2002 - 10:38 #10
he - nå det er XP update.. hmm.. så kan du gå ind i system restore eller systemgendannelse - hvor du kan gendanne fra dengang dit system virkede. Du skal være opmærksom på at eventuelle programmer der er installeret efter denne dato vil være... Væk... men ikke dine data!! - altså alt der er blevet lavet ud fra de programmer der er væk.
Avatar billede komp Nybegynder
13. februar 2002 - 17:23 #11
Jeg er godt klar over det med system restore. Det har jeg gjort en 10-15 gange. Det hjælper bare ikke på mit grafik-kort, da jeg skal bruge en driver til dette og alle de drivere jeg har fundet får xp til at gå ned.
Avatar billede e.p. Nybegynder
13. februar 2002 - 17:35 #12
hvilket chipset sidder der på computeren......er det via kan det være dine drivere til chipsættet og AGP miniportdriver. Download og installer Via 4in1 på denne side:
http://www.viaarena.com/?PageID=2#4in1
Avatar billede e.p. Nybegynder
13. februar 2002 - 17:37 #13
for win 2000 er der følgende problem:
http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=280
KUN WIN 2000 KUN WIN 2000 KUN WIN 2000 KUN WIN 2000
måske kunne det være noget lign.
Avatar billede angel82 Nybegynder
13. februar 2002 - 17:40 #14
Prøv evt. at bruge en driver til 2K...

Angel82
Avatar billede komp Nybegynder
14. februar 2002 - 17:36 #15
Jeg har via chipset i computeren og har installeret den der 4in1. dette hjalp i lidt længere tid, men xp gik ned alligevel.

Ang. drivere har jeg også prøvet nogle til win2K, men lige lidt hjalp det.

Når driveren inde på windows updata ikke virker kan det så ikke være at der er noget galt med selve grafikkortet?
Avatar billede komp Nybegynder
20. februar 2002 - 23:55 #16
jeg kommer vist ikke videre her.