Avatar billede skwat Praktikant
12. februar 2002 - 00:22 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Statisk mapning til cicso 677

Hej alle
Jeg har behov for at lave en statisk mapning af min WAN ip, uden NAT.
./skwat
Avatar billede net_nerd Nybegynder
12. februar 2002 - 00:34 #1
Hvis du mener at du gerne vil have din WAN IP til at pege på din PC, så kan det ikke lade sig gøre.

Hvis du vil have faste routebare IP'er til din PC så skal du ansøge om at købe dem hos din udbyder.

Hvis du bare vil slå NAT fra skriver du:

set nat disable
write
reboot
Avatar billede net_nerd Nybegynder
12. februar 2002 - 00:34 #2
nåårrr jaaa...det skulle jo have været et svar
Avatar billede skwat Praktikant
12. februar 2002 - 00:38 #3
selvfølgelig kan det lade sig gøre at lave en statisk mapning, jeg har endog læst et sted hvordan man skal gøre, CC har desvære valgt at nedlægge den side hvor det stod på:)
For lige at slå det fast jeg vil ikke have et brighet signal(for det kan ikke lade sig gøre).
Hvor meget tror du at der virker hvis jeg bare slår NAT fra, ikke meget kan jeg fortælle dig :)
Avatar billede Noone Nybegynder
12. februar 2002 - 03:48 #4
CC Har da global IP, så kan du slå NAT far ;)

set nat entry add <Computer der skal være default>

Burde gøre tricket for dig, men hvad vil du helt precist opnå? Hvis du vil overføre filer i messenger f.eks. så er ovenstående IKKE løsningen.
Avatar billede Noone Nybegynder
12. februar 2002 - 03:49 #5
messenger = MSN Messenger
Avatar billede skwat Praktikant
12. februar 2002 - 08:32 #6
tcp/udp/icmp pakker kan nattes men hvad med gre og esp pakker her går der noget galt hvis jeg hvis jeg skal lave VPN over esp.
Altså jeg skal ikke lave NAT entrys, jeg vil have at ALT trafik ukritisk bliver forwardet til en bestemt ip.
Jeg har før læst hvad man skal gøre men der er en linje jeg ikke kan huske.
<joker kommandoen jeg ikke kan huske, men jeg ved at den er lang>
set nat disable
write
reboot
Avatar billede skwat Praktikant
12. februar 2002 - 08:33 #7
Og jeg ved godt hvad der er løsningen :)
Avatar billede skwat Praktikant
12. februar 2002 - 08:48 #8
cc er dybt kriminelle at de siger
Hvis du vil have en ip adr, routed hele vejen igennm skal du hae et routed net.(min 4 ip'er), istedet for at opdatere deres dslam så den fatter hvad der sker når man sætter sin dejskraber i brighe mode.(Jeg mener bare at der er ikke uendelige ip-adr. til vores rådighed.)
Oven i købet kan man læse på ripe.net(Dem der administrere internettet i europa, at man ikke må tage penge for ipadr. Og nu er det jo sådan at global ip koster 100kr/mdr.(Det er lidt en opfordring til alle om at skrive til abuse@ripe.net og fortælle om den internetkriminelle ISP CyberCity danmark)
Avatar billede net_nerd Nybegynder
12. februar 2002 - 14:51 #9
skwat> Nej, jeg ved godt det ikke hjælper bare at slå NAT fra, men jeg var usikker på hvad du spurgte om.

Det er muligt at du kan ændrer din route tabel til at forwarde alt traffik. Nu arbejder jeg primært med IOS så jeg er ikke helt sikker på syntaxen, men noget a la:

set route add ip 0.0.0.0 gw eth0    eller
set route default wan0-0 gw eth0

Jokertegn for alle IP'er er 0.0.0.0
Jokertegn for alle porte er 0

FYI...hos Tiscali skal du kun betale et engangs gebyr ved køb af faste IP'er...
Avatar billede gellertekspert Nybegynder
13. februar 2002 - 13:14 #10
ESP burde da egentlig virke over NAT?

/mvh
Avatar billede toontech Nybegynder
13. februar 2002 - 13:38 #11
Hvad er så løsningen for at overføre filer/samtale i Messenger ?
Det er vel det problemet går på, da Messenger virker med en standard CC opsætning.
Avatar billede Noone Nybegynder
13. februar 2002 - 17:34 #12
USB modem (Hvis du kun har en maskine, eller ikke har noget imod en maskine skal stå tændt konstant for de andre kan komme på nettet.

Eller du kan finde alternative muligheder for at overføre filer (ICQ, Webserver, FTP Server, andre)
Avatar billede skwat Praktikant
14. februar 2002 - 07:40 #13
toontech :> har jeg på noget tidspunkt nævnt at jeg har et problem med messenger?
chanoa:> hvad får dig til at tro at jeg kan bruge et USB modem?
Avatar billede skwat Praktikant
14. februar 2002 - 07:43 #14
Nej desvære kan ESP ikke nattes(ikke i den dejskraber som CC giver med til deres linje), men jeg ved at nogle af de støre router kan via en og eller anden underlig løsning, i stil med den måde man får ICMP til at virke.
Avatar billede skwat Praktikant
14. februar 2002 - 07:52 #15
net_nerd:> set route default wan0-0 gw eth0 lyder som noget af det jeg skal bruge men jeg syntes ikke at jeg fortæller hvor den skal 'route' trafikken hen, vil min maskine på indersiden ikke bare dumpe al trafik fordi headeren er forkert?
Avatar billede toontech Nybegynder
14. februar 2002 - 15:47 #16
Undskyld, det har du da heller ikke :)
Mht til gre pakker så prøv og se denne link: http://gothicjournal.com/support/dsl/natcalc.cgi
Her kan man vælge GRE i configuratoren.
Avatar billede net_nerd Nybegynder
14. februar 2002 - 21:10 #17
med ETH0 som gateway skulle den gerne route traffik videre til den IP som er associeret med ETH0 interfacet.
Avatar billede skwat Praktikant
14. februar 2002 - 21:17 #18
ahhhh jeg fatter
Avatar billede skwat Praktikant
16. februar 2002 - 14:11 #19
net_nerd det er dig der skal have point
Avatar billede skwat Praktikant
22. februar 2002 - 12:33 #20
Weake up net_nerd
Avatar billede skwat Praktikant
25. marts 2002 - 08:51 #21
okay du har til den 12 ellers lukker jeg
Avatar billede skwat Praktikant
11. april 2002 - 08:26 #22
it's the final countdown
Avatar billede skwat Praktikant
16. april 2002 - 10:05 #23
bad luck net_nerd nu får toontech sympatipoint - tak for linket