Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 22:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"Forkortning" af URL i Mailer.BodyText

Hej

Jeg vil gerne have lavet nedenstående lange URL, som sendes til mine besøgende, om til en tekst, der hedder "Klik her" (i stedet for de besøgende skal have  tilsendt en megalang URL, som det er tilfældet nedenstående).

Den relevante del af scriptet er her:

Mailer.BodyText = "http://www.minhjemmeside.dk/multimedia/udlaan_af_videotitler3.asp?videotitel1="+ Server.URLEncode(Request.QueryString("videotitel1")) + "&videotitel2="+ Server.URLEncode(Request.QueryString("videotitel2")) + "&videotitel3="+ Server.URLEncode(Request.QueryString("videotitel3")) + "&videotitel4="+ Server.URLEncode(Request.QueryString("videotitel4"))
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2002 - 22:37 #1
Så skal du sende den som HTML, eller du kan lave en lille
ekstra tabel på din site, der kan oversætte noget i retning
af

    www.site.dom/...7913

til den lange URL ud fra 7913
Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 22:40 #2
Ok, så vælger jeg at sende det som HTML. Hvordan gør jeg det? PS. Jeg sætter lige poient op så.
Avatar billede coltau Juniormester
11. februar 2002 - 22:44 #3
Jeg lytter lige med ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2002 - 22:46 #4
Glem det  - ingen hjælp fra mig. Det er da totalt åndsvagt at
hæve point til så meget, når vi nu så gerne ville have hjulpet
dig for 30.
Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 22:49 #5
Hvorfor? Jeg betaler gerne, men da du ikke har svaret (kom indsendt kommentarer) kan jeg ikke. Derfor indsend lige et svar, så du kan få points.
Avatar billede coltau Juniormester
11. februar 2002 - 22:50 #6
Du'r denne her.

<%
S = "http://www.minhjemmeside.dk/multimedia/udlaan_af_videotitler3.asp?videotitel1="
S = S & Server.URLEncode(Request.QueryString("videotitel1"))
S = S & "&videotitel2=" & Server.URLEncode(Request.QueryString("videotitel2"))
S = S & "&videotitel3=" & Server.URLEncode(Request.QueryString("videotitel3"))
S = S & "&videotitel4="+ Server.URLEncode(Request.QueryString("videotitel4"))
Mailer.BodyText = "<a href='" & S & "'>Text for MyLink</a>"
%>
Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 22:51 #7
Jeg mener ikke "kom indsendt kommentarer" men "kun indsendt kommentarer". Sorry
Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 22:53 #8
Til coltau: Super tak for det. Jeg vender tilbage.
Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 23:00 #9
Den skriver desværre i e-mail: <a href='http://www.sharedanmark.dk/'>Text for MyLink</a> Den opfatter
Avatar billede jenskf Nybegynder
11. februar 2002 - 23:01 #10
...det ikke som kode. Men det andet svar http://www.eksperten.dk/spm/171350 ser ud til at virke.