Avatar billede el_cat Nybegynder
11. februar 2002 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Auto opdatering af Form felt

Her er min kode:

function beregn()
{
    var i = 0
    document.form1.test1.value = 0

    for (i = 0; i <= document.form1.dummie.value; i++)
    {
      document.form1.test1.value += parseInt(document.form1.a0.value)
    }
</script>

For i = 0 to Antal
    Response.Write "<td width=50><INPUT TYPE=Text NAME = a" & i & " SIZE=10 MAXLENGTH=15 onChange=beregn() Value=0>"
Next

Response.write "<INPUT TYPE= HIDDEN id=dummie value="&Antal&">"

Response.Write "<td width=75><input type=text SIZE=10 MAXLENGTH=15 id=test value=0 disabled></td>" & chr(13)

Hvordan får jeg fat i værdierne fra a0, når jeg skal bruge i til det?? F.eks. 'a' + i (a0 første gang og a1 næste)??
Avatar billede nute Nybegynder
11. februar 2002 - 11:44 #1
document.form1.test1.value += parseInt(document.form1['a' + i ].value)
Avatar billede el_cat Nybegynder
11. februar 2002 - 11:53 #2
Virker desværre ikke. Jeg får bare error on page.

Er der en lign. function i javascript til msgbox, så jeg kan teste på hvad jeg får ud?
Avatar billede nute Nybegynder
11. februar 2002 - 12:07 #3
men det er ikke noe galt i det jeg har postet. Du kan selv se på denne kode og se at det er denne måte du skal adressere dine felt på:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>
<form name="frm">
<input type="text" name="a0"><br>
<input type="button" value="Skriv i felt og klikk meg" onclick="i=0;alert( 'Du skrev: ' + document.frm['a'+i].value );">
</form>
</body>
</html>

msgbox:

alert( "blabla" );
Avatar billede el_cat Nybegynder
11. februar 2002 - 15:54 #4
Hmm jeg kan altså ikke få det til at virke. her er hvad jeg prøver:

function beregn()
{
    var i = 0
    document.form1.test1.value = 0
    for (i = 0; i <= document.form1.dummie.value; i++)
    {
        alert( document.form1.['a' +i].value  )
    }

bliver kaldt på samme måde som ovenover.
Avatar billede el_cat Nybegynder
11. februar 2002 - 16:12 #5
Jeg har søgt lidt på eksperten og er faldet over en ErikJakobsen løsning.
http://www.eksperten.dk/spm/62552

Sådan ser min kode ud pt.

function beregn(a, dummie)
{
    dummie.value = a.value
}

Response.Write "<td width=50><INPUT TYPE=Text NAME = a"&i&" SIZE=10 MAXLENGTH=15 onChange='beregn(this.form.'a'" & i &", this.form.dummie)' Value=0>"
men det virker stadig ikke, og mine evner i javascript er meget begrænset. Er der ikke nogle der kan hjælpe bare en lille smule?
Avatar billede nute Nybegynder
11. februar 2002 - 16:17 #6
Response.Write "<td width=50><INPUT TYPE=Text NAME = a"&i&" SIZE=10 MAXLENGTH=15 onChange='beregn(this.form.a" & i &", this.form.dummie)' Value=0>"
Avatar billede el_cat Nybegynder
11. februar 2002 - 16:19 #7
Jeg kan virkelig ikke få det til at virke, er det muligt at jeg må sende scriptet til dig så du kan kigge på den??.
Avatar billede nute Nybegynder
11. februar 2002 - 16:31 #8
kan dette hjelpe ?

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
  <!--
  function beregn( a, dummie ){
      dummie.value = a.value;
    }
  //-->
  </SCRIPT>
</head>

<body>
<form name="frm">
Dummie: <input type="text" name="dummie"><br>
<%
for i = 0 to 10
  response.write "<input type='text' name='a" & i & "' onblur=""beregn( this, this.form.dummie );""><br>"
next
%>
</form>
</body>
</html>

/nute
Avatar billede el_cat Nybegynder
17. december 2003 - 10:57 #9
Hej nute, gider du og ligge et svar.
Jeg har total glemt denne spørgsmål.
Avatar billede nute Nybegynder
19. december 2003 - 12:49 #10
svar ...