Avatar billede willadsen Nybegynder
09. februar 2002 - 21:49 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

DB2 adgang fra ASP og PHP

Er der nogen der ved, hvordan driver strengen skal lyder hvis man vil tilgå en DB2 database fre eks. ASP
Og om der skal findes specielle drivere for at det kører.
Håber på hurtig hjælp

På Forhånd Tak

Venlig Hilsen Jens W
Avatar billede devman Nybegynder
09. februar 2002 - 21:53 #1
Nej du kan få adgang via ODBC driveren ..
Så du skal have (hvis du ikke allerede har..) installeret en ODBC driver til DB2.
Når dette er sket, skal du i din connection have driver navnet med ..
Her er min til MS-Sql ...
Set conn = server.createobject("ADODB.Connection")
conn.open("Data Source=WEB;User ID=sa;Password=;)
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. februar 2002 - 22:14 #2
præcis som devman siger - opret en odbc-connection

i php findes der så odbc-funktioner, der stort set svarer til de funktioner man bruger til mysql
<eks> mysql_connect() = odbc_connect()
mysql_query() = odbc_exec()

der er dog nogle lidt andre parameterlister, men alle odbc-funktioner er listet op og beskrevet her:
http://www.php.net/manual/en/ref.odbc.php
Avatar billede hansk Nybegynder
06. maj 2002 - 14:13 #3
Hvis du skal bruge en db2 database via en odbc forbindelse, skal du have installeret IBM's DB2 CONNECT.