Avatar billede minsemails Nybegynder
09. februar 2002 - 02:03 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hitcounter

Hvordan får jeg talt hvor mange besøg der har været på min side?
Det SKAL benytte MySQL!
er det noget med $count+1; eller lignende?
Avatar billede 7th Praktikant
09. februar 2002 - 02:05 #1
www.thomaslunde.dk har nogle gode scripts med mysql.
Avatar billede razor Nybegynder
09. februar 2002 - 02:10 #2
Prøv at læse MySQL-tutorial'en på mit site: http://www.razor.dk
Avatar billede sthen Nybegynder
09. februar 2002 - 02:11 #3
<?
    $db = mysql_connect("localhost", "bruger", "password");
    mysql_select_db("tabelnavn", $db);

($result = mysql_query("select hits from counter where id = '1'")) || die(mysql_error());

$data = mysql_fetch_array($result);
$hits = $data[hits] + 1;

(mysql_query("UPDATE counter SET hits = '$hits' WHERE id = '1'")) ||     die(mysql_error());
?>

Gem evt. ovenstående i en selvstændig fil ved navn f.eks. counter.php

Derefter kan du include filen i din index.php
Avatar billede Noone Nybegynder
09. februar 2002 - 02:11 #4
Hmmm... Jeg lægger counteren i en fil, og holder styr på folks session via MySQL (Så de kun tæller en gang for hver 20 min) Er det sådan noget du søger?
Avatar billede sthen Nybegynder
09. februar 2002 - 02:12 #5
Ovenstående var selvfølgelig et svar
Avatar billede minsemails Nybegynder
09. februar 2002 - 02:18 #6
Jeg har skrevet følgende:

<?
$res = mysql_query("SELECT hits FROM download WHERE id = '$id'");
$row = mysql_fetch_array($res);
$hits_foer = $row["hits"];
$hits_efter = $hits_foer++;
mysql_query("UPDATE hits FROM download where id = '$id' SET hits=hits+1");
echo $hits_efter;
?>

Hvorfor virker det ikke?
Avatar billede minsemails Nybegynder
09. februar 2002 - 02:20 #7
chanoa: Nej, det er ligemeget med sessions, jeg skal bare have selve counteren til at tælle i første omgang...
Avatar billede sthen Nybegynder
09. februar 2002 - 02:22 #8
Hvor sætter du din variabel $id ??
Avatar billede Noone Nybegynder
09. februar 2002 - 02:26 #9
Ret

mysql_query("UPDATE hits FROM download where id = '$id' SET hits=hits+1");

Til

mysql_query("UPDATE hits FROM download where id = '$id' SET hits=$hits_efter");

Og vær sikker på, at $id har den rette værdi. (Udskriv eventuelt værdien ind din query.
Avatar billede sthen Nybegynder
09. februar 2002 - 02:28 #10
og så hedder det ikke:

mysql_query("UPDATE hits FROM download where id = '$id' SET hits=hits+1");

men

mysql_query("UPDATE download SET hits WHERE id = '$id'");
Avatar billede minsemails Nybegynder
09. februar 2002 - 02:28 #11
Jeg har et system hvor man kan tilføje forskellige links.
Så jeg har en liste hvor der er en masse links, som jeg har tilføjet i en database. For at få vist dem på en side for sig selv er der et link der åbner dem i en fil kaldet link-vis.php
Så hvis jeg f.eks. vil se linket med id'et 5, så skriver jeg link-vis.php?id=5 På den side skal der så stå hvor mange gange siden er besøgt...
Avatar billede minsemails Nybegynder
09. februar 2002 - 02:29 #12
Ja, det har jeg rettet, lagde selv lige mærke til det da jeg havde skrevet det her på siden...
Avatar billede minsemails Nybegynder
09. februar 2002 - 02:32 #13
Nå, nu har jeg sørme fået det til at virke. Tak for hjælpen :o)