Avatar billede nielsgron Nybegynder
07. februar 2002 - 16:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Henter flere værdier fra url'en?

Jeg har et rimelig indviklet problem:

Jeg bruger javascript til, at hente en php-side sådan her:
<script src='side.php'></script>

Det virker fint, men nu skal jeg til at hente nogle værdier fra url'en med ?-tegnet.

Jeg kan godt få det til at virke med en enkelt værdi sådan her:

<script language='javascript'>
var var = "";  // default
var pars = document.URL.split("?");
if ( pars.length > 1 ) {
    pars = pars[1].split("=");
    if ( pars[0] == 'var' ) var = pars[1];
}
document.write( "<sc"+"ript src='side?var=" +var +"'></sc"+"ript>" );
</script>

Det virker også fint, men nu skal jeg til, at hente hele tre værdier der er delt med ? og &-tegnene. Jeg har altså en side, der hedder test.htm?var1=en&var2=to&var3=tre, den skal så hente filen side.php?var1=en&var2=to&var3=tre.

Hvordan gør jeg det?

Jeg håber, at spørgsmålet var til at forstå, ellers så sig endelig til.
Avatar billede diggy Nybegynder
08. februar 2002 - 06:47 #1
På samme måde som den du har lavet vel?

document.write("<script src='side.php?var1=" + en + "&var2=" + to "&var3=" + tre + "'></script>");

Det BURDE da virke
Avatar billede nielsgron Nybegynder
08. februar 2002 - 15:02 #2
Hvor skulle javacript vide fra, hvad variablerne en, to og tre er?
Avatar billede nielsgron Nybegynder
08. februar 2002 - 16:03 #3
Jeg har selv fundet løsningen her:
http://webfx.eae.net/docs/argPassing/argPassing.html