Avatar billede it-drift Nybegynder
07. februar 2002 - 14:07 Der er 6 kommentarer

Exchange 5,5 på 2000 server, isinteg fejler

Jeg har installeret Exchange 5,5 på en Windows 2000 server og har kopieret DSADATA og MDBDATA (off-line) fra den gamle NT 4 / Exchange 5,5 server. System Attendant og Directory Service starter fint, men når jeg kører isinteg, kommer nedenstående fejl:

C:\exchsrvr\bin>isinteg -patch
Microsoft Exchange Information Store Integrity Checker v5.5.1960.3
Copyright (c) 1986-1997 Microsoft Corp.
All rights reserved.
The private store could not be updated.
Reason : DS_E_INSUFFICIENT_ACCESS_RIGHTS

Hvorfor? Skal man gøre noget specielt for at installere Exchange 5,5 på en 2000 server?

Yderligere info:

Fejlen optræder både når jeg er logget ind som Administrator og som SYS_Exchange (den konto der kører Exchange's services).

To tillægsspørgsmål:

Serveren er p.t. member server, men bliver promoted til DC, når alt kører som det skal. Er det ok, eller skal serveren være DC *INDEN* Exchange 5,5 installeres?

Kan jeg efterfølgende opgradere Exchange 5,5 til Exchange 2000? Er der nogen speciel workaround?

/na
Avatar billede vistodk Nybegynder
08. februar 2002 - 00:49 #1
Det er fordi du har et nyt SID; se her..

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q170810
Avatar billede karlslund Nybegynder
08. februar 2002 - 13:39 #2
visto.dk's svar betyder at du er SOL
(http://www.acronymsearch.com/index.php?acronym=sol - det er det første entry)
Avatar billede vistodk Nybegynder
09. februar 2002 - 22:54 #3
nææ... kræver bare en ny instalation... har simmuleret det samme på min egen testmaskine.. virker fint... bare følg den instruktion på siden
Avatar billede it-drift Nybegynder
10. februar 2002 - 10:10 #4
Problemet er blot at isinteg -patch også fejler (unknown error), selv om jeg kun kopierer en off-line kopi af priv.edb og pup.edb til mdbdata. MSExchangeSA og MSExchangeDS starter fint. Kan jeg lokke dig til at gi’ en kort workaround?
Avatar billede karlslund Nybegynder
10. februar 2002 - 10:28 #5
Hmm - den har jeg vist iøvrigt benyttet engang for lang tid siden.

Men det er underligt at den ikke også dækker V5.5, men det kan jo bare være at MS ikke har fået opdateret lige denne side.

Håber du får det til at fungere it-drift. Points til visto.dk!
Avatar billede it-drift Nybegynder
11. februar 2002 - 09:00 #6
Da jeg ikke kan bruge mere tid på importen af Exchange databaserne, har jeg installeret Exchange 2000 på en ny server og flytter kontakt personer og emails via Outlook. Tak for alle input!