Avatar billede svedendeko Nybegynder
06. februar 2002 - 13:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Javascript i Acrobat

Hej hej

Jeg har fået til opgave at finde ud af om det er muligt at indsætte noget javascript i en PDF fil således at den fx. altid printer fra en bestemt bakke i printeren. Jeg ved godt at man kan kode Javascript i en pdf-fil men jeg kender intet til hvormeget man kan, eller hvordan man koder javascript under Acrobat.

Kodeeksempler foretrækkes.

-SvedendeKo
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. februar 2002 - 07:34 #1
Mener ikke du kan styre PDF med javascript - Dog er det ganske meget muligt at Adobes eget javascript-like-sprog

http://www.adobe.com/products/atmosphere/javascripts.html

Hvordan man bruger det har jeg absolut ingen idé om.

/Nikolaj
Avatar billede svedendeko Nybegynder
07. februar 2002 - 08:46 #2
Jeg ved at man kan lave Javascript i PDF filer. Jeg har lige lavet en trykknap som opsætter en alertbox, når man trykker på den.
Jeg har lavet scriptet i Acrobat og gemt det i PDF'en. Derefter har jeg åbnet PDF'en med Acrobat Reader, og set at koden virker. Så mit spørgsmål består, hvordan/kan man lave javascript der styrer hvilken printerbakke der bliver brugt, i en PDF fil.

-SvedendeKo
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. januar 2003 - 09:44 #3
Du bør lige lukke spørgsmålet her ved at svare og acceptere dig selv :))
Avatar billede svedendeko Nybegynder
17. januar 2003 - 21:55 #4
Man bør kunne annullere et spørgsmål........

Nu vil dette spørgsmål optræde i statistikken som besvaret...

Nå, men ellers tak for hjælpen Nikolajdu

-SvedendeKo
Avatar billede kasperh Nybegynder
05. marts 2003 - 10:00 #5
Fandt du nogen sinde ud af om du kunne styre din printerbakke fra PDF?