Avatar billede mew Nybegynder
12. maj 2000 - 21:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Roll ver tekst?

Hvis jeg eksempelvis i et layer bare skriver lidt tekst - kan man så laver rool-over-effekt på denne tekst. Det er let nok med billede - men jeg kan ikke helt hitte af hvordan hvordan man gør det med "endnu" mere simpel tekst - der bare skal skifte farve når musen kører henover...
Avatar billede doeleman Nybegynder
13. maj 2000 - 12:36 #1
Det letteste er at lave teksten til et link og så lave en almindelig hover-effekt. Sæt evt linket til #, således <a href="#">Tekst</a>.
Avatar billede grinebidder Nybegynder
13. maj 2000 - 18:16 #2
Prøv at bruge CSS. Hvis det er et links, så opret en class ved navn »a.lag« og giv den farven, som teksten normalt skal være.

Opret så en ny class, der hedder »a.lag:hover« og giv den den nye farve, som tkesten skal være, når musen kører hen over.

Linket i laget skal så gives den class, som hedder »a.lag« - fx:

<a href="link.html" class="lag">

Er det  forklaret OK, ellers må du lige sige til.
Avatar billede daugaard Nybegynder
25. maj 2000 - 11:08 #3
Du skal bruge CSS, og det gør du på følgende måde.

Click på Styles, der efter på style sheet.
1. vælg new, derefter Use CSS selector.
2. fra dropdown menuen vælger du A:active og kilker ok derefter sætter du de forskellige paremetere som du ønsker dem, og clicker apply og ok.
3. Det samme gør du men A:hover, A:alink og A:visited.
4. Dit text link skal derefter se ud som dette
<a href="#">Text</a>.
Avatar billede mew Nybegynder
25. maj 2000 - 11:30 #4
DEn er jeg med på... det er helt fin! Et andet spørgsmål i samme kategori... Hvis man ønsker flere forskellige "effekter" ell. hovere på en side - hvad skal man så gøre. Har det noget, gøre med det lille "A:" at gøre som referere til teksten A - eller noget i den stil - og skal man så bruge B istedet og bla. bla. bla. Prøv at forklare mig det så selv jeg kan forstå det!
Avatar billede sniperdog Nybegynder
30. maj 2000 - 19:44 #5
>>daugaard!

hvilket program er det lige du snakker om ?

// sniperdog.subnet.dk
Avatar billede neo25 Nybegynder
08. juni 2000 - 14:02 #6
Du kan redigere din tekst i fx. paint. gemme teksten i 2 forskellige farver:

Hej (i sort tekstfarve)
Hej (i hvid tekstfarve)

Tryk på rollover knappen i DW, og indsæt så teksten!

--=( Neo )=--
Avatar billede sniperdog Nybegynder
08. juni 2000 - 19:28 #7
ups....min fejl....glem min kommentar !

-. Sniperdog .-
Avatar billede kane Juniormester
10. juni 2000 - 12:46 #8
<style>
<!-- A:link {text-decoration: none; color: #FFFFFF}
    A:visited {Text-decoration: none; color: #FFFFFF}
    A:active {text-decoration: none; color: #FFFFFF}
    A:hover {text-decoration: none; color: #3300ff}
-->
</style>
det skal du sætte mellem <HEAD> og </HEAD>
så kan du ændre farven på skift ect.ect
Avatar billede grinebidder Nybegynder
14. juni 2000 - 00:11 #9
A beskriver, at det er et link.

Vil du have flere forskellige typer rolloverfarver, kan du fx bruge a.blaa og a.blaa:hover

Så skal du bare indsætte:
class="blaa"
i <a> sådan:
<a href="" class="blaa">