Avatar billede cocakaj Nybegynder
05. februar 2002 - 17:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kun nogle må logge ind...

Hej allesammen...

Jeg har lavet et script hvor folk kan oprette sig som bruger. også skriver den automatisk i access databasen: "adgang = true/false" - Altså når de har oprettet sig selv står den på false. Men så kan jeg ædnre den til true i et andet script.

Så kommer spørgsmålet om i har en idé til at folk som ikke har "true", må ikke kunne logge sig ind endnu? (login.asp)

Mvh. cocakaj :)
Avatar billede medions Nybegynder
05. februar 2002 - 17:39 #1
så skal du skrive:

If rs("adgang") = false Then
  Response.Write("Du har ikke adgang!")
End If

//>Rune
Avatar billede cocakaj Nybegynder
05. februar 2002 - 17:41 #2
Det kan jeg ikke rigtig bruge, da det skal koples sammen med et login script...

Hvor havde du tænkt dig at denne funktion skulle bruges? - Lige når folk kom ind på siden?
Avatar billede coltau Juniormester
05. februar 2002 - 17:45 #3
Mon ikke kontrollen skal være samme sted som brugerkontrol ved login.
Jeg formoder at brugerene kan logge ind når du har ændret fra false til true. ?
Avatar billede medions Nybegynder
05. februar 2002 - 17:49 #4
ja..

men så ville det jo nok være smartest at lave en Redirect.. så de bliver skudt til en anden side, hvis ik' den må ...

If rs("adgang") = false Then
  Response.Redirect("notlogedon.asp")
End If

//>Rune
Avatar billede cocakaj Nybegynder
05. februar 2002 - 17:53 #5
hmm kigger lige på den løsning...for havde nu mere tænk mig i en anden og lidt flottere retning.

At det var samme login-side, men når brugeren uden "true" loggede sig ind, stod der at brugeren ikke var blevet godkendt endnu, og skulle derfor vente. :) (eller noget i den retning)
Avatar billede cocakaj Nybegynder
05. februar 2002 - 17:54 #6
det andet ville være lidt hårdt at så snart de joiner siden, får de en besked om at du er har sgu da ikke "true" derfor kan du ikke se denne login form (lidt overdrevet) - men ellers fik du måske ikke meningen hehe
Avatar billede cocakaj Nybegynder
05. februar 2002 - 18:24 #7
benyttede en anden metode - men ellers tak for din hjælpe...
Avatar billede cocakaj Nybegynder
05. februar 2002 - 18:25 #8
jeres hjælp even
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
05. februar 2002 - 19:40 #9
Du er sgu da en snyder du har givet dig selv pointne ???
Avatar billede medions Nybegynder
05. februar 2002 - 19:45 #10
jeg er enig med monmathiesen!

//>Rune
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
05. februar 2002 - 19:48 #11
Hvor skal mand andmelde denne idiot !!!
Avatar billede medions Nybegynder
05. februar 2002 - 19:57 #12
Under "Funktioner" ude i venstre hjørne og "Anmeld Misbrug"

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
05. februar 2002 - 19:59 #13
-men syntes du nu ik' lige du skal behærske dig lidt... -det er jo vel kun den første gang han har gjort det.. -syntes hellere vi skal anmelde ham næste gang... -lad ham lige finde ud af hvordan communityet er her inde på E.!

//>Rune
Avatar billede monmathiesen Nybegynder
09. februar 2002 - 17:50 #14
Jeg tror nok det er sket for mange gange med mig, så
han har sikkert betalt for alle de andre, så det er
bedre at vise dem hvordan det virker for begyndelsen
ikke Rune ???
Avatar billede medions Nybegynder
10. februar 2002 - 13:05 #15
well, enig..

//>Rune