Avatar billede dellepude Nybegynder
12. maj 2000 - 14:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

response.redirect med variabel querystring

Kan man inkludere variabler i en querystring i forbindelse med en response.redirect kommando. Eksempel:

<%response.redirect "naesteside.asp?navn=StrNavn"%>

Det er altså variablen StrNavn, der er defineret tidligere på siden (hentet fra en form på foregående side), jeg vil have lagt ind i min querystring, så jeg får overført variablen til næste side.

Kan dette lade sig gøre, og hvis ja, hvad er syntaxen? Eller skal jeg som glad nybegynder til at sætte mig ind i brugen af inc-filer.
Avatar billede lip Nybegynder
12. maj 2000 - 14:14 #1
Ja du skal bare skrive

rdir = "naesteside.asp?navn=" strNavn
response.Redirect(rdir)

lip
Avatar billede sone Nybegynder
12. maj 2000 - 14:14 #2
Det kan man da...

  <%response.redirect("naesteside.asp?navn=" & StrNavn)%>
Avatar billede dellepude Nybegynder
12. maj 2000 - 15:08 #3
Tak for hjælpen lip, så kan det være du også ved hvordan jeg så sætter flere ind bagefter.

Jeg har prøvet
.. .redirect "naesteside.asp?navn=" & StrNavn & " & status=" & StrStatus, men adressen på følgende side ser ud som følger
.. .redirect "naesteside.asp?navn=sven%20&%20status=guest
betydende, at status query'en (samt efterfølgende) ikke virker.
Jeg har forsøgt, at benytte ascii for & samt &nbrs; for mellemrumeneomkring, hvilket ikke hjælper.
Avatar billede lip Nybegynder
12. maj 2000 - 15:18 #4
Hej dellepude
prøv dette

"naesteside.asp?navn="&strnavn&status=StrStatus"

lip
Avatar billede lip Nybegynder
12. maj 2000 - 15:33 #5
funker det!!?
Avatar billede tue Nybegynder
12. maj 2000 - 17:10 #6
Hvad med bare at skrive:

response.redirect "naesteside.asp?navn=" & StrNavn & ""
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. maj 2000 - 10:44 #7
<< dellepude >>

Der skal ikke være mellemrum mellem "navn=bla &sta.." altså ved & tegnet..

<< lip >>
Du mangler vist liiige noget i denne her:

      "naesteside.asp?navn="&strnavn&status=StrStatus"

Skulle ha været ..

      "naesteside.asp?navn=" & strnavn & "&status=" & StrStatus

Vil give dig:

      "naesteside.asp?navn=[navn]&status=[status]"
Avatar billede sone Nybegynder
15. maj 2000 - 10:05 #8
dellepude: Hvad var der galt med mit svar (om man må spørge) ???
Avatar billede dellepude Nybegynder
15. maj 2000 - 11:59 #9
Hej allesammen

Tak for den yderligere hjælp, nu fungerer det som det skal!

<<sone>>
Der var ikke noget galt med dit svar, som sådan, men lip svarede lidt før dig, så først til mølle :-)
- Den egentlige grund er faktisk, at det var mit første spørgsmål på eksperten, så hvis der har været mulighed for at dele pointene mellem jer under avanceret pointgivning, så burde jeg selvfølgelig have gjort det, men det vidste jeg bare ikke. Jeg havde lidt travlt fredag eftermiddag, så jeg valgte den hurtige løsning, hvilket måske ikke var helt fair overfor dig - det må du undskylde :-o
Avatar billede sone Nybegynder
15. maj 2000 - 14:38 #10
No hard feelings...