Avatar billede cathallo Nybegynder
04. februar 2002 - 22:27 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvad koster det at have en computer tændt.

Jeg vil til at lege lidt med en webserver, og da jeg nævnte at jeg vil ha en maskine stående tændt døgnet rundt(uden skærm) for kæresten, slog hun nærmest et flik flak "det koster da en formue i strøm".
Hvad bruger en maskine egentlig af strøm(jeg ved godt at det afhænger af hvilken maskine og hvor meget isenkram der er i den), men hvordan kan jeg finde ud af det???
Avatar billede zred Nybegynder
04. februar 2002 - 22:31 #1
mål det på den tællre.. eller hva d hedder
Avatar billede webben Nybegynder
04. februar 2002 - 22:36 #2
kig på din strøm forsyning, hvor mange watt bruger den?
Avatar billede rune_c Nybegynder
04. februar 2002 - 22:38 #3
få fat i en energi måler
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. februar 2002 - 22:38 #4
bare sig til hende at det ca. koster det samme som hun snakker i tlf. for om måneden! *G*
Avatar billede miljoeken Nybegynder
05. februar 2002 - 01:51 #5
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
05. februar 2002 - 01:57 #6
Ja den bedste måde at regne det ud på er at måle det :)

Men du kan ikke nøjes med strømforsyningen til din pc... Det tal som angives her er sandsynligvis bare max. belastningen.

Du skal regne med omkring 600-700 kr. om året, eller 2-3 kr. om dagen.

Jeg bruger selv www.tradedoubler.dk til at tjene pengene til strømmen (via reklame links).
Avatar billede cathallo Nybegynder
05. februar 2002 - 15:30 #7
metal_hansen -> LOL
Avatar billede mp3hardware Nybegynder
11. februar 2002 - 12:21 #8
Hej

Du kan kontakte f.eks NESA eller SEAS osv. de har oversigter over hvor meget strøm din computer bruger.

MHV Mp3hardware
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
04. marts 2002 - 05:03 #9
tid at lukke?!
Avatar billede cathallo Nybegynder
04. marts 2002 - 14:01 #10
Ja det er det nok, men jeg syntes ikke rigtigt jeg har fået et entydigt svar
Avatar billede miljoeken Nybegynder
08. april 2002 - 20:35 #11
tak for point...