Avatar billede groggy Nybegynder
04. februar 2002 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Border om table, frame osv.

Jeg bruger i øjeblikket denne kode for at lave en border rundt om nogle tables samt nogle frames: STYLE="border: solid 2 #000000"

Men den virker kun i explorer. Hvilken kode kan jeg så bruge så det også virker i både explorer, netscape, opera osv.

Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Groggy
Avatar billede casm_ Nybegynder
04. februar 2002 - 12:39 #1
de tidligere udgaver af netscape osv undertytter ikke stylesheets
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. februar 2002 - 12:42 #2
style="border-style:solid;border-width: 1px;border-color: #aaaaaa;"
Avatar billede groggy Nybegynder
04. februar 2002 - 12:47 #3
Det virker i Opera med nikolajdus kode.

Hvor gamle versioner af netscape snakker vi om? Jeg tester med version 4.79. Virker stylesheets ikke i den version?
Avatar billede cdc Novice
04. februar 2002 - 12:48 #4
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. februar 2002 - 12:50 #5
Det kan du desværre ikke umiddelbart gøre. Det nærmeste du kommer til noget netscape compatibelt er at bruge t0 tables indeni hinanden med forskellig baggrundsfarve:

<table border=0 cellspacing=2 cellpadding=0 bgcolor='din_borderfarve'>
<tr><td>
    <table name='din_normale_tabel' border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 bgcolor='indre_baggrund'>
    <tr><td>noget</td>
        <td>noget mere</td>
    </tr>
    <tr><td>noget 2</td>
        <td>noget mere2</td>
    </tr>
    </table></td>
</tr>
</table>

mvh JakobA
Avatar billede groggy Nybegynder
04. februar 2002 - 21:02 #6
Ok... Det ser jo desværre så ud til at det ikke kan lade sig gøre at få det frem i netscape 4.x versionerne.

Jeg skal lige bruge et svar fra nikolajdu og casm før jeg accepterer.
Avatar billede groggy Nybegynder
16. februar 2002 - 08:04 #7
Det ser ikke ud til at der kommer svar fra nikolajdu og casm. Så i andre må dele de 15 point.

Jeg takker for hjælpen. :)