Avatar billede troublesmurf Praktikant
04. februar 2002 - 10:59 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

nulstil tekstfelt

jeg har lavet en simpel chat, men når man har skrevet en tekst, vil jeg have teksboksen til at blive resat..

derudover virker min "send" knap ikke ved at trykke på enter, hvordan sættes det til?

Avatar billede coltau Juniormester
04. februar 2002 - 11:36 #1
Hvis ellers teksten sendes med en submit-knape skal feltet automatisk blive blank igen.
Send-knappen kan ikke fanges med enter når indtastningsfeltet er at typen "text"
Avatar billede troublesmurf Praktikant
04. februar 2002 - 11:41 #2
den nulstiller ikke sig selv... dens action går til samme fil.. som er delt af en case, og så resetter den sig åbenbart ikke...
Avatar billede troublesmurf Praktikant
04. februar 2002 - 11:45 #3
er skam godt klar over hvad den BURDE gøre... derfor jeg klynker min nød her.. *gg*
Avatar billede coltau Juniormester
04. februar 2002 - 12:03 #4
Hvis den går til samme asp-kode så bestemmer du jo også hvad der skal stå i indtastningsfeltet. Du har sikkert en linie som denne:

<input type="text" name="minkommentar" value="">

Der skal du jo sikre dig at value bliver sat til blank.
Avatar billede troublesmurf Praktikant
04. februar 2002 - 12:12 #5
det står den til... men den nulstilles som sagt ikke.. men den er blank første gang..
Avatar billede troublesmurf Praktikant
04. februar 2002 - 12:13 #6
enden på filen... ved send..

Case "send" %>
<form method="POST" action="chat.asp?mode=chat" target="Top">
<input type="text" name="message" size="30" value="">&nbsp;<input type="submit" name="Action" value="Send">
</form>

<% Case Else %>

<frameset rows="90%,*">
<frame name="Top" src="chat.asp?mode=chat" scrolling="auto" marginwidth="4" marginheight="4" noresize>
<frame name="Bottom" src="chat.asp?mode=send" scrolling="auto" marginwidth="4" marginheight="4">
<noframes>
<body>
<p>Denne side bruger frames, og det understøtter din browser ikke.</p>
</body>
</noframes>
</frameset>
<% End Select %>

</body></html>
Avatar billede coltau Juniormester
04. februar 2002 - 13:35 #7
Interessant opbygning. !
chat.asp indeholder det hele. Angivelse af frameset når mode="" mv.

Jeg tror ikke at disse linier bliver kaldt når brugeren trykker på send-knappen. Fordi mode=chat

<form method="POST" action="chat.asp?mode=chat" target="Top">
<input type="text" name="message" size="30" value="">&nbsp;<input type="submit" name="Action" value="Send">
</form>
Avatar billede coltau Juniormester
04. februar 2002 - 13:37 #8
Linierne udføres jo kun når mode=send. Derfor blankes feltet ikke.
Avatar billede troublesmurf Praktikant
04. februar 2002 - 13:45 #9
det må være muligt at sætte et script ind somewhere til at opdatere bottom-frame..

eller lave selve feltet som et script istedet... kender ikke møj til javascript, men deri burde det da være muligt.
Avatar billede troublesmurf Praktikant
04. februar 2002 - 14:10 #10
hele programmet ser således ud:

<%
Response.Buffer = True

Select Case LCase(Request.QueryString("mode"))
Case "chat" %>

<html>
<head><meta http-equiv="REFRESH" content="10; URL=chat.asp?mode=chat">
<title>Chat</title>
</head><body>
    <%
    strUser = "<b>" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "</b>: "
    strMessage = Server.HTMLEncode(Trim(Request.Form("message")))

    ' // Her rydes Chat loggen, hvis den overstiger 10000 karakter
    If Len(Application("ChatLog")) > 10000 Then
        Application.Lock
        Application("ChatLog") = ""
        Application.UnLock
    End If

    If Request.Form("Action") = "Send" Then
        If Len(strMessage) > 0 Then
            strChatContent = strUser & strMessage & "<br>" & Application("ChatLog")
            Application.Lock
            Application("ChatLog") = strChatContent
            Application.UnLock
        End If

    Response.Write Application("ChatLog")

Case "send" %>
<form method="POST" action="chat.asp?mode=chat" target="Top">
<input type="text" name="message" size="30" value="">&nbsp;<input type="submit" name="Action" value="Send">
</form>

<% Case Else %>

<frameset rows="90%,*">
<frame name="Top" src="chat.asp?mode=chat" scrolling="auto" marginwidth="4" marginheight="4" noresize>
<frame name="Bottom" src="chat.asp?mode=send" scrolling="auto" marginwidth="4" marginheight="4">
<noframes>
<body>
<p>Denne side bruger frames, og det understøtter din browser ikke.</p>
</body>
</noframes>
</frameset>
<% End Select %>

</body></html>
Avatar billede coltau Juniormester
04. februar 2002 - 15:39 #11
Jeg er bange for at du skal have delt koden i tre asp-koder.

1. default.asp ' Til opsætning af fremeset
2. showchat.asp ' Til bottom som viser samtalen
3. comments.asp ' Til top som indeholder formen

Så mangler du selvfølgelig kun den javascript der kan refreshe showcat.asp og comments.asp når brugeren har indtastet en ny tekst.

Øjeblik - jeg leder lige ...
Avatar billede coltau Juniormester
04. februar 2002 - 16:00 #12
<script language="JavaScript">
function refresh()
{ window.open("showchat.asp","bottom"); }
</script>

Mon ikke denne her skulle kunne klare problemet hvis den aktiveres i comments.asp sådan:

<body onload='Refresh()'>
Avatar billede troublesmurf Praktikant
08. marts 2006 - 17:43 #13
Må hellere få ryddet op i gamle spørgsmål..