Avatar billede ion Nybegynder
03. februar 2002 - 01:53 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Scanner og printer vil ikke sammen

Hejsa! Jeg har en IBM scanner og en Lexmark Z42 printer, som virker fint hver især, men som ikke vil arbejde sammen. Tilslutningen foregår fra computeren til scanneren og igen derfra til printeren via printerkablet (kan ikke huske hvad denne type kabel hedder)...
Som sagt fungerer begge dele perfekt, så længe de ikke skal være tilsluttet samtidig. En omstændig affære at skulle rykke den ene ud og sætte den anden i hver gang man skal bruge en af delene :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. februar 2002 - 01:55 #1
dette kunne være en løsning!
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314577899

en extra parallel port!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2002 - 01:57 #2
Jeg har haft samme problem. For at begge virkede på
parallel porten skulle begge være tændt.

Men USB er nu nemmere :)
Avatar billede rap-rap Nybegynder
03. februar 2002 - 02:06 #3
lad os nu hjælpe manden lidt med det han har
HVAD installer du først af dem ??
prøv at ændre rækkefølgen af hvad du Installer, kan huske der var problemer med scanner og printer på samme port på et tidspunkt, løsningen var at ændre installations rækkefølgen.
Det lyder lidt vildt men prøv det.
Avatar billede ion Nybegynder
03. februar 2002 - 02:09 #4
Ser lige på det i morgen en gang, hvis jeg ikke har alt for travlt. Skal være på arbejde klokken 7, så jeg må hellere få sovet lidt. Tak for jeres indlæg indtil videre, og godnat :)
Avatar billede halifax Nybegynder
03. februar 2002 - 03:16 #5
Jag har scanner (Astra) og printer (HP 820Cxi) på samme printerport med to kabler. Kabel 1 fra pc til scanner, hvor stikker er af pass through typen, dvs kabel 2 sættes i "nakken" af dette stik og hen til printer. Printer er installeret først, dernæst scanner, hvor printerporten skulle defineres i programmet. Har altid virket, scanneren står tændt. Men har hørt om andre, hvor det ikke vil virke med deres typre printer/scanner.
Avatar billede nilsen Nybegynder
03. februar 2002 - 07:01 #6
gd
Har hatt samme problem.
Jeg måtte købe en data transfer switchbox til å skifte mellom de 2 enheder, den kostet rundt kr 300,-- så vidt jeg husker.
mvh
N.
Avatar billede ion Nybegynder
03. februar 2002 - 17:47 #7
rap-rap, halifax: I havde begge ret. På underlig vis fungerer det nu. Tak for hjælpen :)